جزئیات تازه از خانه‌های چوبی پرند

جزئیات تازه از خانه‌های چوبی پرند

www.BanaNews.irکلید ۷۸ واحد‌ مسکن‌مهر چوبی در پرند تحویل اتحادیه مسکن‌مهر شهر تهران شد

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تولیدکننده خانه‌های چوبی که هم‌اکنون ساخت ۲۶۶ واحد مسکونی‌مهر در پرند را با استفاده از قطعات پیش‌ساخته در دست دارد، اعلام کرد: سیستم ساختمانی چوبی دارای استاندارد و تاییدیه فنی منطبق با آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان آمریکا (IBC) است و مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان به عنوان تنها مرجع تایید‌کننده فناوری‌های ساختمانی در ایران، استفاده از این سیستم را در صورت رعایت تمامی ضوابط و محدودیت‌های سازه‌های چوبی مندرج در آخرین ویرایش آیین‌نامه IBC، تا حداکثر ۳ طبقه مجاز دانسته است.

این صنعتی‌ساز مسکن درباره جزئیات خانه‌های چوبی پرند به دنیای‌اقتصاد گفت: این خانه‌ها در ۳ طبقه ۶ واحدی ساخته شده‌اند و برای احداث آنها به طور کامل و دقیق استانداردهای معتبر IBC به کار گرفته شده است طوری که بعد از احداث آنها با IBC مکاتبه کردیم و تمام اسناد و مدارک و محاسبات سازه‌های پرند را برایشان ارسال کردیم و در جواب ما اعلام کردند شیوه ساخت‌وسازهای شما منطبق با روش‌های استاندارد است.

محسن علمی پیمانکار پروژه پایلوت صنعتی‌سازی ۱۱۰۰ واحد مسکونی‌مهر در شهر جدید پرند تصریح کرد: هم‌اکنون کلید بیش از ۵۰ واحد مسکونی چوبی در ۱۳بلوک که مراحل ساخت آن به پایان رسیده تحویل اتحادیه مسکن‌مهر شهر تهران شده که از طریق این اتحادیه کار واگذاری واحدها به متقاضیان شروع شده است.

مدیر عامل شرکت سرعت خانه‌ساز با بیان اینکه خانه‌های چوبی جزو اولین واحدهایی بود که از سال گذشته در پروژه ۱۱۰۰ واحدی مپسا در پرند آماده شد، افزود: در بازدیدی که سال گذشته ریس‌جمهور ونزوئلا از ایران داشت، از خانه‌های چوبی پرند نیز بازدید کرد و باعث استقبال او و تیم همراهش شد.

این سازنده مسکن در ادامه گفت: خانه‌های چوبی در مقایسه با خانه‌های ساخته‌شده از بتن یا آهن و فولاد، فوق‌العاده سبک است و وزن سطحی خانه‌های چوبی ۱۵۰ کیلوگرم بر متر مربع است این در حالی است که سازه‌های فلزی ۶۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم بر متر مربع و سازه‌های بتنی بیش از ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مربع وزن دارند.

پیمانکار خانه‌های چوبی شرکت مپسا با اشاره به اینکه سازه‌های چوبی عمر بالای ۱۰۰ سال را دارد، خاطرنشان کرد: ساختمان‌های چوبی قابلیت عایق‌بندی حرارتی و هوابندی را دارد طوری که بدون تغییر دادن هوا، محیطی مناسب را در زمستان و تابستان فراهم می‌کند.

علمی گفت: برای خانه‌های چوبی شهر جدید پرند همچون سایر واحدهای مسکونی، پروانه ساختمانی صادر شده و نظارت عالیه بر آن انجام شده است.

این تولیدکننده صنعتی‌ساز مسکن تصریح کرد: مرکز تحقیقات مسکن در تاریخ ۲۱/۱۱/۸۷ در نامه‌ای خطاب به مدیر عامل شرکت مپسا اعلام کرد استفاده از سیستم ساختمانی چوبی در صورت رعایت تمامی ضوابط و محدودیت‌های سازه‌های چوبی مندرج در آخرین ویرایش آیین‌نامه IBC تا حداکثر ۳ طبقه مجاز است و باید مقررات ملی ساختمان ایران و استاندارد ۲۸۰۰ نیز رعایت شود.

علمی با توضیح بیشتر درباره خصوصیات فنی خانه‌های چوبی پرند گفت: سال گذشته یکسری اشکالات فنی از طریق کارشناسان مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان به این خانه‌ها وارد شد که بعد از آن، تیم تخصصی سازنده در شرکت نسبت به بررسی و رفع اشکالات اقدام کرد طوری که مورد تایید دستگاه نظارت کارفرما و مشاور قرار گرفت و مراتب طی نامه‌ رسمی به مرکز تحقیقات مسکن منعکس شد.

براساس این گزارش شرکت مپسا وابسته به وزارت صنایع، مجری صنعتی‌سازی مسکن در پرند است که خانه‌های چوبی به عنوان یکی از روش‌های صنعتی ساخت مسکن توسط یکی از پیمانکاران مپسا احداث شده است.

خبرنگار ما هفته گذشته موضوع تحویل خانه‌های چوبی پرند به متقاضیان را از معاون وزیر مسکن در شهرهای جدید پیگیری کرد که پروسه تحویل مورد تایید وی قرار گرفت.

 

 

    نظرات