جلسه مسئولین دفاتر نمایندگی با حضور ریاست سازمان ، شهردار و فرماندار شهرستان چادگان

جلسه مسئولین دفاتر نمایندگی با حضور ریاست سازمان ، شهردار و فرماندار شهرستان چادگان

جلسه مسئولین دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با حضور ریاست و هیات مدیره سازمان، فرماندار و شهردار چادگان مورخ 5-5-98 در محل تالار اجتماعات شهید حججی شهرستان چادگان

به گزارش روابط عمومی سازمان جلسه مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستانها با حضور مهندس عسکری ریاست سازمان، مهندس توکلی فرماندار و مهندس اسماعیلی شهردار چادگان، اعضای هیات مدیره مهندس شفیعی خزانه دار ، دکتر ثابت رئیس کمیسیون و مسئولین دفاتر نمایندگی سازمان مورخ 5-5-98 در شهرستان چادگان برگزار گردید.

ریاست محترم سازمان در این جلسه به مسائل و مباحث مربوط به نظام مهندسی در استان پرداخت و اظهار داشت در راستای رفاه حال شهروندان و تسریع در ارائه خدمات، موضوعاتی که امورات مردم در آن تسهیل می گردد درصورتی که انجام آن با قوانین مغایرت نداشته باشد تصویب و اجرا نمودن آن را با جدیت دنبال می کنیم.

مهندس عسکری درخصوص گزارش کارشناسی های سازمان با تاکید بر اینکه همه جوانب مورد نظر در آن لحاظ شود بیان داشت گزارشات نظام مهندسی باید جامع، فنی و دارای اعداد و ارقام باشد و از کلی گویی خودداری شود.

ریاست سازمان با اشاره به اینکه مباحث مربوط به دفاتر نمایندگی در جلسات هیات مدیره توسط آقای دکتر ثابت مطرح می شود ابراز امیدواری نمود که در رسیدگی و پیگیری موضوعات تمهیدات لازم در هیات رئیسه اندیشیده و تسریع شده است. ایشان با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص متمرکز بودن حساب های سازمان در مرکز استان افزود دفاتر نمایندگی بطور ویژه با خزانه دار محترم و امور مالی در این خصوص همکاری نمایند.

وی همچنین درخصوص انجام مکاتبات صادره دفاتر نمایندگی به سایر نهادها بیان داشت ارسال نامه هایی که برای سازمان مسئولیتی را ایجاد می نماید باید با تایید و امضاء رییس سازمان صورت گیرد و تا حد امکان از ارسال نامه های غیر ضروری خودداری گردد.

مهندس عسکری با اعلام این خبر که با هماهنگی صورت گرفته با آقای دکتر جمالی نژاد معاون عمرانی محترم وزارت کشور به زودی نام و مشخصات مجری ساختمان در پروانه های شهرداری قید می گردد، تحقق این امر را گام مهمی در جهت ارتقا کیفیت ساختمان دانست.

در ادامه این جلسه آقای مهندس عباس توکلی فرماندار محترم شهرستان چادگان در جمع اعضای هیات مدیره، مدیران سازمان و مسئولین دفاتر نمایندگی بیان نمود از دیدگاه مدیریت سیاسی شهرستان، در مهندسی ساختمان باید حفاظت از جان و مال مردم در نظر گرفته شود و بازگو کرد ثبت به موقع و دقیق گزارش تخلف توسط مهندسان ناظر ساختمان جهت پیش گیری از سایر تخلفات بسیار موثر خواهد بود . فرماندار چادگان افزود احداث ساختمانها توسط مجریان و سازندگان دارای صلاحیت بطور استاندارد از دیگر مواردی است که باعث اطمینان بخشی به مردم می شود. وی از حضور مسئولین سازمان نظام مهندسی استان در شهرستان چادگان تقدیر و تشکر نمود.

آقای مهندس اسماعیلی شهردار محترم چادگان نیز ضمن عرض خیرمقدم ، با اشاره به تعاملات مطلوب شهرداری با دفتر نمایندگی چادگان اظهار نمود در شهرهای کوچک نظارت مهندسان نسبی و تا حدی ضعیف است و خواستار انجام دقیق وظایف مهندسان ساختمان شد. ایشان درخصوص ساخت و سازهای صورت گرفته در دهکده چادگان گفت با وجود اینکه اکثر این ساختمان ها کیفیت مطلوبی را برخوردار هستند ولی بجهت نظم بخشیدن در روند آن نیازمند بررسی بیشتر و تبادل نظر است.

در پایان مهندس عسکری ریاست سازمان ضمن عرض تشکر از حضور فرماندار و شهردار محترم چادگان در این جلسه، گزارشی از فعالیت و سیاست های سازمان در خدمات مهندسی ارائه نموده و افزود ایجاد محیط امن و آسایش برای مصرف کنندگان این صنعت از اولویت های پیش روی ماست. وی در ادامه عملکرد اکثر دفاتر نمایندگی را مثبت اعلام نموده و موفقیت برخی شهرستانها در اجرای قوانین مقررات ملی ساختمان و تعامل با مراجع صدور پروانه را نسبت به کلانشهر اصفهان به جهت گستردگی در مرکز استان بهتر دانست.

در پایان احکام برخی مسئولین محترم دفاتر نمایندگی توسط ریاست و اعضای محترم هیات مدیره سازمان اعطا و از زحمات گذشته ایشان تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

اهم موارد بحث آزاد که در جلسه توسط مسئولین محترم دفاتر نمایندگی مطرح شد:

  • کنترل نقشه های معماری - تفکیک آپارتمان - بنیاد مسکن انقلاب اسلامی- برش زمان - کنترل بازرسی گاز- کارشناسی ماده 27 - اینترانت– تایید و مهرشدن مجدد نقشه های ساختمانهایی که متقاضی وام هستند – تعرفه سوله – کارت شناسایی دفاتر

در ادامه دستور برنامه جلسات در شهرستان چادگان جلسه هیات مدیره سازمان با حضور اکثریت اعضای محترم هیات مدیره مورخ 5-5-98 برگزار گردید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان یک انجمن در شهر اصفهان می باشد

      نظرات