جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل راه و شهرسازی بوشهر

جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل راه و شهرسازی بوشهر

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان بوشهر،

در این جلسه که با دستور کار برنامه ریزی سال آتی کارگروه وبروز رسانی آمار واطلاعات مربوط به دارائی های دستگاههای عضوتشکیل شد.مهندس مسعود قاسمی دبیر کارگروه و رییس اداره مديريت بحران و پدافند غير عامل راه و شهرسازی بوشهر  ضمن بيان تاريخچه پدافند غير عامل در ايران با ارائه گزارشی از بخش های کلی کارگروه به بررسي نقاط ضعف و قوت آن پرداخت و اظهار داشت: با توجه به وضعيت حساس كنوني و حملات سایبری دشمن نياز به تقويت بنيه دفاعي سايبري كارگروه بود لذا با برگزاري دوره هاي آموزشي و مانورهاي سايبري بایدنسبت به ايمن سازي سيستم هاي انفورماتيك اقدام شود.

رییس اداره مديريت بحران و پدافند غير عامل راه و شهرسازی بوشهر با بیان اینکه تمامی دستگاهها باید دارای اطلس امنیتی باشند، خاطرنشان کرد: دستگاهها می بایست با شناسايي تهديدات براساس سرمايه هاي زير ساخت هاي حياتي، حساس و مهم در مقابل تهديدات كالبدي و سايبري مقاوم سازي كنند.

مهندس مسعودی رئیس اداره پدافند غير عامل استان با ذکر این نکته که بايد پدافند غير عامل در زندگي مردم به عنوان يك اصل دفاعي فرهنگ سازي شود عنوان داشت: تلاش کارگروه در جهت نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیر عامل در جامعه و بخش های کالبدی سازمان خود است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل در کشور ، بومی سازی زیرساخت‌های سایبری بوده و در این راستا با توجه به شرایط استراتژيك استان نياز به پرورش مربيان بومي است که آشنايي كامل به محيط و دارايي هاي سرمايه اي استان دارند.

وی در این جلسه ضمن جمع بندی نظرات حاضرین ، برنامه های سال ۹۸ کارگروه که شامل برگزاری جلسات، کارگاهها و کلاسهای آموزشی، برگزاری مانور و رزمایش و همچنین برپایی همایش با رویکرد پدافند غیر عامل در بخش تخصصی می باشد را به اعضای جلسه اعلام کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات