اختصاص 1500 میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره توسعه ملی به بافت های فرسوده کشور

اختصاص 1500 میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره توسعه ملی به بافت های فرسوده کشور

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان سیدمحمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری این استان با اعلام این خبر گفت: 2700 محله در شهرهای مختلف شناسایی شده که هر سال درصدی از این محله ها در دستور کار برای توسعه قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نامناسب بودن وضعیت مسکن را از مهم ترین مشکلات بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری عنوان و تصریح کرد: تسهیلات کم بهره احداث مسکن، پرداخت ودیعه برای پرداخت اجاره بها در طول دوران ساخت، تخفیف در هزینه پروانه ساختمان و هزینه های نظام مهندسی از جمله خدمات و مشوق های ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهری است.

وی با اشاره به بازدید از نقاط مختلف شهر کرمان، تراکم پایین جمعیت در مقابل عرصه 13 هزار هکتاری شهر و مشکلات ناشی از این مساله گفت: برای رفع این معضل، شرکت بازآفرینی شهری ایران هزینه انتخاب مشاور برای مطالعه حدود، حریم و طرح های جامع و تفصیلی را در بافت های ناکارآمد شهری کرمان را پرداخت می کند.

سیدمحمد پژمان ابراز امیدواری کرد با واگذاری اختیارات شرکت بازآفرینی شهری به هیات اجرایی استان، روند اجرای پروژه ها در محلات هدف بازآفرینی تسریع شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات