اجرای 43 پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری کرمان

اجرای 43 پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری کرمان

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری این استان که با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، از اجرای 43 پروژه در محلات هدف این استان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: این طرح ها شامل احداث مدرسه، سالن ورزشی، خانه فرهنگ محله، اصلاح روشنایی معابر، روکش آسفالت، دفع آب های سطحی، احداث فضای سبز و پروژه های توانمند سازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان است.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان کرمان گفت: 22 پروژه در محلات هدف شمال استان و 21 پروژه هم در جنوب این استان در حال اجراست که اکثر آنان تا پایان امسال و تعداد محدودی تا سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

محمدمهدی بلوردی با بیان اینکه 454 هزار و 809 نفر در بافت های فرسوده استان کرمان سکونت دارند، تصریح کرد: 84 هزار و 797 نفر هم ساکن سکونت گاه های غیررسمی این استان هستند.

وی پرداخت تسهیلات مسکن برای ساکنان بافت های فرسوده را فرصتی مناسب برای توسعه این مناطق برشمرد و گفت: مجموع تسهیلات پرداختی به صورت انفرادی 700 میلیون ریال، برای سازندگان حرفه ای و انبوه سازان یک میلیارد ریال و برا ی انبوه سازانی که از فناوری های نوین در ساخت و ساز استفاده کنند،یک میلیارد و 100 میلیون ریال به ازاء هر واحد است.

گفتنی است از مجموع 72 شهر استان کرمان، 41 شهر دارای بافت فرسوده به مساحت مجموعا بیش از 6 هزار و 200 هکتار هستند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات