کلیدهای مسکن‌مهر پرند کجاست؟

کلیدهای مسکن‌مهر پرند کجاست؟

www.BanaNews.irنزدیک به ۱۰۰۰ واحد مسکونی‌مهر ساخته‌شده در شهر جدید پرند از ابتدای خردادماه امسال قرار بود ظرف امروز و فردا افتتاح رسمی شود و در آخرین برنامه‌ریزی انجام شده، دهه سوم خرداد زمان قطعی این افتتاح اعلام شده است. جمشید نورصالحی معاون وزیر مسکن روز گذشته در این باره به خبرگزاری‌فارس گفت: حدود ۲۵۰۰ واحد مسکونی‌مهر در روز ۱۷ یا ۲۱ خرداد در پرند افتتاح می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اما آنچه در این وعده‌ها به عنوان نقطه ابهام مطرح است و بارها توسط دنیای‌اقتصاد با هدف پیگیری و کمک به حل مشکلات، مطرح و نوشته شده است نحوه واگذاری واحدها به متقاضیان مسکن‌مهر است.

در حالی‌که قرار است ظرف روزهای آینده واحدهای مسکونی‌مهر در پرند توسط مقامات ارشد دولتی افتتاح شوند، اما کلید این واحدها هنوز به دست تعاونی‌های مسکن نرسیده و مشخص نیست آیا افتتاح قرار است در حضور صاحبخانه‌های‌ مسکن‌مهر انجام شود یا اینکه بعد از انجام مراسم، پروسه واگذاری برگزار می‌شود. این در حالی است که در پروژه‌ای که در لیست افتتاح پرند قرار دارد، با تعدادی از پیمانکاران تسویه‌حساب نیز نشده است و هم‌اکنون تعیین تکلیف این موضوع با ورود مستقیم شرکت عمران شهر جدید پرند در جریان است.

علی نیکزاد سال گذشته بعد از برخورد با برخی پروژه‌هایی که مراحل ساخت و واگذاری آنها به طور کامل انجام نشده بود و عوامل آنها قصد افتتاح را داشتند، اعلام کرد: هیچ پروژه‌ای تا تکمیل کامل اجازه افتتاح ندارد و باید همه امکانات و خدمات در آن برقرار شود و بعد از آن به بهره‌برداری برسد.در حال حاضر تعدادی تعاونی مسکن‌مهر در پروژه‌هایی که قرار است در شهر جدید پرند طی روزهای آینده افتتاح شود، جانمایی شده‌اند و اعضای تعاونی هر کدام بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان آورده نقدی به این پروژه تزریق کرده‌اند؛ اما هنوز کلید واحدها تحویلشان نشده است. ب

ه گزارش بنانیوز ، پیگیری‌های خبرنگار دنیای‌اقتصاد در این باره طی هفته گذشته باعث شد مسوولان، قول حل مشکل ظرف ۴۸ ساعت آینده را بدهند این در حالی است که تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه گذشته، اخبار حکایت از تداوم انتظار پیمانکاران سازنده بابت تسویه‌حساب و همچنین متقاضیان، بابت دریافت کلید را داشت. اکنون با توجه به اینکه برنامه افتتاح مسکن‌مهر در پرند قطعی است و حداکثر تا قبل از پایان خردادماه امسال، انجام خواهد شد، انتظار می‌رود وزارت‌مسکن نسبت به حل مشکلات باقیمانده خیلی سریع اقدام کند. هرچند بخشی از مشکلات مربوط به سایر دستگاه‌ها می‌شود، اما از آنجا که انتظار مردم در حوزه مسکن‌مهر مستقیم وزارت‌مسکن را هدف می‌گیرد، کلید حل مشکلات فقط در دست وزارت مسکن است.

 

 

    نظرات