ورود شرکت‌های سیمانی به بورس کالا سرعت گرفت

ورود شرکت‌های سیمانی به بورس کالا سرعت گرفت

www.BanaNews.irمدیر سابق کالایی یکی از کارگزاری‌های بورس کالا از سرعت گرفتن ورود شرکت‌های سیمانی خبر داد و دلایل استقبال سیمانی‌ها از بورس کالا را اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین نوروزی زاده درباره دلیل عدم‌ ورود شرکت‌های سیمانی به بورس کالا اظهار کرد: پیشی گرفتن تولید و عرضه سیمان در کشور بر تقاضای آن در ماه‌های اخیر، مشکل قیمت‌گذاری محصول سیمان و نبود انگیزه قوی در بسیاری از خریداران برای خرید از بورس مهم‌ترین دلایل عدم‌ورود سیمانی‌ها است.

وی افزود: البته پس از اجرایی شدن طرح تحول اقتصادی در کشور شاهد تغییر رویکرد غالب شرکت‌های سیمانی در مواجهه با ورود به بورس کالا بودیم؛ به نحوی که در چند هفته گذشته با استقبال فزاینده شرکت‌های سیمانی حتی در بخش خصوصی برای پذیرش و عرضه محصول خود در بورس مواجه شدیم.

مدیر سابق کالایی یکی از کارگزارهای عرضه‌کننده چند شرکت سیمانی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود به زودی عرضه‌های مستمر هفتگی سایر کارخانه‌های سیمانی در کنار سیمان کردستان انجام شود، بیان کرد: واقعی‌تر شدن قیمت سیمان و جبران قسمتی از هزینه‌های تحمیل شده به واحدهای سیمانی، سر و سامان دادن به عرضه و تقاضای سیمان و به دست آوردن بازار تقاضای جدید با عرضه در بورس از عمده‌ترین دلایل شتاب گرفتن ورود سیمانی‌ها به بورس کالا است.

وی در خصوص شرایط ورود اکثر شرکت‌های سیمانی به بورس کالا گفت: تمامی اهداف پیدا و نهان عرضه سیمان در بورس زمانی محقق می‌شود که اکثر شرکت‌های سیمانی وارد بورس کالا شده و سیاست‌های واحدی جهت سامان بخشیدن به عرضه و قیمت‌گذاری محصولات آنها اتخاذ شود.

رییس انجمن سیمان در خصوص حل مشکل قیمت‌گذاری شرکت‌های سیمانی معتقد است هر زمان دو سوم شرکت‌ها وارد بورس کالا شوند، قیمت این کالا بر اساس عرضه و تقاضا کشف می‌شود، ولی با توجه به ادغام وزارت صنایع و بازرگانی این مساله زمان‌بر می‌شود.

 

 

    نظرات