نقد منصفانه ملاک کار خبرنگاران قرار گیرد

نقد منصفانه ملاک کار خبرنگاران قرار گیرد

نقد منصفانه ملاک کار خبرنگاران قرار گیرد

رییس شورای شهر مشهد با گرامیداشت یاد شهید صارمی و 17 مرداد روز خبرنگار گفت: نقد منصفانه ملاک کار خبرنگاران قرار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر افزود: نقش محوری خبرنگاران در ساخت افکار عمومی نقشی بی‌بدیل است.
وی با بیان اینکه اگر به اندیشه معماران و بزرگان عرصه انقلاب اسلامی نگاهی بیاندازیم در شرایط امروز برای ما درس‌آموز است، اظهار کرد: در همین راستا نگاه امام خمینی (ره) نیز به حوزه خبر، شخص محور نبوده و مردمی محور است که باید به این نکته در حوزه رسانه در گام دوم انقلاب توجه شود.
حیدری اضافه کرد: معتقدیم مجموعه شهرآرا نیز باید در رویکرد خود مردمی بودن را نه تنها در صفحات میانی مردمی بلکه در صفحه اول روزنامه مدنظر قرار دهد.
رییس شورای شهر مشهد به اندیشه مقام معظم رهبری در حوزه رسانه اشاره و تصریح کرد: در این اندیشه به افزایش آگاهی جامعه به ویژه در حوزه سیاسی تاکید می‌شود.
وی گفت: رهبری به خبرنگاران توصیه می‌کنند حسن ظن را مبنا قرار دهند و مردم را نسبت به مسئولان بدبین نکنند و اینکه نقد منصفانه داشته باشد.
همچنین احسان اصولی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز با اشاره به اینکه مهاجرت، افزایش و گسترش مرزهای شهر و تحولات سریع فناوری موضوع شهرنشینی و فرهنگ شهروندی را به یک پدیده‌ قابل‌مطالعه، با ضرورتِ بازنگریِ مستمر؛ در شهر مشهد تبدیل کرده است، اظهارکرد: شاید تا همین چند دهه‌ قبل کمتر پدیده‌ای در شهر به وجود می‌آمد که نیاز داشت پیرامونش گفتمان فراگیر شکل بگیرد و در نهایت این گفتمان تبدیل به قانون، هنجار اجتماعی و یا فرهنگ عمومی شود.
وی افزود: بر همین اساس آموزش فرهنگ شهروندی در ردیف بودجه تعریف شد تا شهر جای بهتری برای زندگی ما و فرزندانمان باشد..
وی اضافه کرد: قرار بود در این چهارچوب آموزش مستمر، امنیت روانی شهروند را در حد مقدورات ارتقا دهد و به‌ عبارت‌دیگر، آموزش فرهنگ شهروندی، ایده‌ای هوشمندانه با اجرایی ضعیف بود که تنها منابع مادی شهر را تلف می‌کرد.
اصولی ادامه داد: با توجه به این موضوع در برنامه عملیاتی 97 تا 1400 شاخص پیامدی از انجام فعالیت به تغییر رفتار شهروندان تبدیل شد زیرا اگر قرار است برنامه‌ای برای آموزش شهروندان اجرا کنیم باید اثرات آن را در رفتار مردم ببینیم وتنها انجام کار کافی نخواهد بود.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد افزود: با همین نگرش در سال جاری مدیریت شهری بر دو رفتار تفکیک زباله از مبدأ و انضباط ترافیکی با اولویت حق تقدم عابر پیاده متمرکز شد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات