ایجاد فضای فریب در داده‌ها و اطلاعات باعث خسارت جبران ناپذیر به...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در جلسه ای با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد شرکت در دادگستری شهرستان صحنه بر شیوه های تعامل و هماهنگی با دستگاه قضایی برای برخورد با متجاوزین به منابع آب تاکید گردید.

در این نشست درویشی با اشاره به اینکه زنگ خطر استفاده بی رویه از منابع آب امسال با شدت و حدت بیشتری به صدا درآمده است همکاری‌های تنگاتنگ دستگاه قضایی برای شناسایی و برخورد با متخلفین را بسیار حیاتی خواند. وی با اشاره به افزایش بسیار بالای مصرف خارج از پروانه آب در شهرستان صحنه و افزایش بیش از دو برابری سطح زیرکشت برنج نسبت به سال قبل، کشت غیر اصولی و غیرقانونی برنج در استان را عامل تهدید منابع آب دانست و با اذعان به ایجاد فضای فریب برای استفاده بی رویه از آب، تفهیم بد سیلاب و توهم فراوانی آب را عاملی برای ایجاد این فضا دانست و خاطرنشان ساخت اگر سیلاب و بارش های سیل آسا بدون توجه به تغذیه آبخوان مدنظر قرار گیرد موجب فریب در داده ها و اطلاعات درباره منابع آب می شود و این عمل خسارات جبران ناپذیری بر پیکره آبخوانها وارد می سازد که جبران آن تقریبا محال است. درویشی با اشاره به سخنان مدیریت ارشد استان مبنی بر جبران برخی از خسارت های سیلاب با آب، روش برخورد فعلی برنج کاری را مغایر با سخنان مدیریت ارشد استان و سیاستهای کلی استان و توسعه پایدار آن دانست. وی خاطرنشان ساخت کسی نگفته است با تعدی به منابع آب و فعل حرام اشتغال کاذب ایجاد کرد. درویشی با اشاره به اینکه سود برنج کاری در شرایط اقتصادی فعلی بالا است بیان داشت مخاطرات و زیان های تحمیل بار اضافی به آبخوانها را بسیار بالاتر از سود عایدی از آن دانست و با اشاره به اهمیت حمایتهای حقوقی دادگستری شهرستان صحنه و به ویِژه رئیس دادگستری و دادستان برای ممانعت از تعدی به منابع آب از تدوین بانک اطلاعاتی برای شناسایی متجاوزین به منابع آب خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با همت دستگاه قضایی بتوانیم برای جلوگیری از رویکرد تعدی به آبخوانها گام‌های جدی برداشت. درویشی با اشاره به این که باید بر اساس اسناد و دستورالعملهای بالادستی ظرف سه سال کشت برنج به صفر برسد از لزوم پرداخت خسارت به آبخوانها توسط متخلفین و  مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از کشت های نامتعارف مانند برنج خبر داد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با اشاره به تبعات اجتماعی برخورد با متخلفین حوزه آب، خاطرنشان ساخت باید بتوان با برخورد قانونی مناسب و به موقع، مانع تکرار این اعمال خلاف قانون گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با اشاره به بحث تملک و خسارت در مخزن سد قشلاق، قانون و اعتبارات ذیل آن را مبنای کار و اقدامات شرکت آب منطقه‌ای دانست و با اشاره به مشکلات اجتماعی پیش آمده که برنامه‌های عمرانی را با اخلال مواجه می‌سازد از دستگاه قضایی برای برخورد قانونی با خاطیان و محرکان تنش های اجتماعی درخواست همکاری کرد. درویشی رسیدن به برنامه های طراحی شده را لازمه همکاری و هماهنگی شهرستان دانست و از دستگاه قضایی برای همکاری‌ها و هماهنگی‌های همیشگی آنها تشکر نمود .

در ادامه .......رئیس دادگستری شهرستان صحنه ضمن خوشامد به همکاران شرکت آب منطقه‌ای، آب را دغدغه خود و همکارانش دانست و با اشاره به کمبود آب در برخی از روستاهای شهرستان، بارشها و سیلاب را در جبران کاهش متمادی آبهای زیرسطحی چندان موثر ندانست و با اشاره به باور عوام، اظهار داشت اشتباه محاسباتی و برخی مطالب در خصوص سیلاب و فراوانی آب، باعث ایجاد مشکلاتی برای منابع آب شده‌اند. وی با اشاره به اینکه برنج کاری آسیب جدی به منابع آب است که می‌تواند نتایج فاجعه باری برای منابع آب را به همراه داشته باشد. رئیس دادگستری شهرستان صحنه صیانت از آب را وظیفه آب منطقه ای دانست به گونه ای که بتوان مسئولان را توجیه کرد که بارندگی به منزله بالا آمدن سطح آب زیرزمینی و رفع کمبود آب روستایی نیست. وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر ممنوعیت کشت برنج در استانهای غیرشمالی، تبعیت از قانون را برای انجام دستورالعمل ها الزامی دانست .

رئیس دادگستری شهرستان صحنه با اشاره به استقلال دستگاه قضایی برای انجام فرآیند قانونی در بحث چاه‌های غیر مجاز، علیرغم اجرای احکام، عدم مسدود کردن چاهها را بسیار مهم خواند و آن را ناشی از نبود اعتبارات کافی دانست.  وی ایجاد وحدت رویه در پرکردن چاههای غیرمجاز را بسیار ضروری خواند و اذعان داشت زمانی یک چاه غیرمجاز گزارش می‌شود و با آن برخورد می گردد اما در همسایگی آن چاه غیرمجاز دیگری وجود دارد که اقدامی بر علیه آن انجام می‌شود، این نوع اعمال باعث بدگمانی به مسئولان می شود.  رئیس دادگستری شهرستان صحنه بر لزوم برخورد یکسان با چاههای غیرمجاز تأکید نمود و با اشاره به اینکه سال قبل دادگستری صحنه  بسیار جدی برای جلوگیری از کشت برنج وارد عمل شد، افزایش بی‌رویه کشت برنج امسال را عاملی برای افزایش سطح کشت برنج در سال‌های آتی دانست و آن را بسیار نگران کننده خواند. رئیس دادگستری صحنه با اشاره به رویه واحد در سطح استان برای مواجه با چاه‌های غیرمجاز، برنامه‌های ترویجی شرکت آب منطقه‌ای برای توجیه مسئولان و برگزاری جلسات آموزشی را بسیار مهم خواند. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سد قشلاق از همکاری و حمایت خود و مجموعه تحت مدیریتش برای اجرای قانون در بحث تملک اراضی خبر داد و بر لزوم حفظ و حراست از حقوق کشاورزان با صیانت از منابع بیت المال تأکید ورزید .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه

    شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات