انسداد 198 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان مشهد

انسداد 198 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "محمد برزویی" افزود: طی چهار ماهه اول سال 98 توسط نیروهای گشت، بازرسی و اجرائیات با همکاری نیروهای انتظامی و اخذ دستور قضایی بیش از 198 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‌های مشهد، چناران، طرقبه، شاندیز و فریمان مسدود و سه حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شد.
وی ادامه داد: از 198 حلقه چاه غیرمجاز، 18 حلقه چاه با عمق‌های 110 تا 220 متر و دبی بین 10 تا 25 لیتر بر ثانیه و 17 حلقه نیز با عمق‌های 70 تا 110 متر و دبی 3 تا 10 لیتر بر ثانیه بوده و بقیه عمق‌های کمتر از 70 متر داشته‌اند.
مدیر منابع آب مشهد با بیان اینکه این اقدام در راستای اجرای طرح سازگاری با کم‌آبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: طبق آمارهای کمی ارائه شده، مسدود و پر کردن این تعداد حلقه چاه در مدت مزبور سبب صرفه‌جویی سالانه 9 میلیون و 203 هزار و 674 مترمکعب آب شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت با همکاری نیروی انتظامی تعداد 12 دستگاه تجهیزات حفاری غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد شناسایی و توقیف شده است.
مدیر منابع آب مشهد همچنین اضافه کرد: به علت وقوع خشکسالی متعدد طی سال‌های گذشته اغلب بارندگی‌ها صرف تامین رطوبت خاک شده و به رواناب تبدیل شده است، بنابراین رعایت صرفه جویی و بهینه‌سازی مصرف بی‌رویه از سوی شهروندان ضروری به‌نظر می‌رسد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات