لایروبی کانال‌های آبیاری میناب هرمزگان آغاز شد

لایروبی کانال‌های آبیاری میناب هرمزگان آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "مصطفی زارعی" اظهار کرد: با اجرای عملیات لایروبی، شاهد افزایش راندمان و سرعت انتقال آب در شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری، جلوگیری از هدررفت منابع آبی و تسهیل در خدمات رسانی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه به دلیل جلبک گرفتگی، آب کانال شبکه آبیاری میناب، به خارج از کانال سرریز می‌شود، افزود: به همین منظور عملیات لایروبی کانال شبکه آبیاری میناب به وسعت یک‌هزار و 425 متر مکعب به‌صورت دستی و ماشینی انجام شده و اجرای این عملیات تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان ادامه دارد.
مدیر امور آب شهرستان میناب با اشاره به اینکه در این عملیات، کانال‌های درجه 2 و 3 لایروبی می‌شوند، گفت: هدف از لایروبی نهرها، جلوگیری از هدررفت آب مصرفی بخش کشاورزی و استفاده بهینه از آن، جلوگیری از رشد علف‌های هرز، تبخیر آب و تسهیل در خروج جریان آب در کانال‌های کشاورزی در اثر آبیاری و بارندگی است.
وی با توجه به کمبود شدید منابع آب، توسعه عملیات بازسازی ابنیه‌های فنی و تاسیسات در شبکه‌های آبیاری میناب در راستای خدمات رسانی مطلوب به باغداران را ضروری دانست و افزود: بر همین اساس، ده‌ها کیلومتر از کانال‌های اصلی و بخش بزرگی از کانال‌های سطح زیر شبکه توسط شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان لایروبی شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات