آغاز ساخت نخستین جايگاه برداشت آب شرب در گناباد

آغاز ساخت نخستین جايگاه برداشت آب شرب در گناباد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، اين جايگاه با هزينه 180 ميليون ريال در مدت يک ماه به همت خانواده مرحوم داوودي احداث خواهد شد.
فرماندار گناباد در اين مراسم گفت: شهرستان گناباد داراي دو خصلت کويري و کوهستاني است که شهرهاي گناباد و بيدخت در منطقه کويري و شهر کاخک در منطقه کوهستاني قرار دارد.
"حامد قرباني" افزود: در این شهرستان حدود 650 رشته قنات وجود دارد و قنات قصبه گناباد با دبي150 ليتر در ثانيه به عنوان يک مبدا در کشاورزي استفاده مي‌شود.
وي ادامه داد: شهرستان گناباد دارای يکي از طولاني‌ترين خطوط آب شرب با 130 کيلومتر طول است و بروز هرگونه مشکل در اين مسافت طولاني، مديريت حوزه آب شرب جمعيت 50 هزار نفري گناباد را با بحران روبه‌رو مي‌کند.
فرماندار گناباد اظهار کرد: اين مسير در معرض آسيب سيلاب بوده که با يک برنامه‌ريزي بلندمدت بايد نگراني‌ها و استرس‌هاي حوادث غيرمترقبه از مجموعه شهرستان دور شود.
وي خاطرنشان کرد: يکي از اقدامات خوب وزارت نيرو، پروژه در حال احداث مخزن 10هزار مترمکعبي با 60 درصد پيشرفت فیزیکی است و چنانچه اين مخزن وارد مجموعه خدمات رساني اداره آبفاي شهري شود، مشکلات شهرستان کاهش مي‌يابد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات