ضرورت توجه برق  خراسان به ظرفيت هاي  بازار افغانستان

ضرورت توجه برق خراسان به ظرفيت هاي بازار افغانستان

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي توزيع نيروي برق استان خراسان رضوي ، مهندس رضا رياحي مديرعامل برق منطقه اي خراسان ، در نشستي با حضور مديرعامل و اعضاي شوراي معاونين شركت توزيع نيروي برق استان خراسان رضوي ، از تغيير قالب هاي فكري گذشته و ايجاد مدل هاي رفتاري جديد ، به عنوان مهمترين عامل موفقيت و پيشرفت ياد و تاكيد كرد : با مدل هاي فعلي نمي توان گام هاي بزرگ برداشت .
طي اين نشست كه معاونين بهره برداري و برنامه ريزي برق خراسان نيز حضور داشتند ، مديرعامل برق خراسان انجام كارها به صورت منطقه اي و تمركز زدايي از حوزه ستادي را به عنوان نگاه راهبردي نو ، به منظور ايجاد تغييرات در صنعت برق مورد توجه قرار داد  و از آمادگي صنعت برق خراسان براي انجام آن به صورت پايلوت خبر داد  .
مهندس رياحي صنعت برق خراسان را هم از لحاظ نيروي انساني و هم نيروي فني داراي پتانسيل و ظرفيت بالايي دانست و تاكيد كرد : چنانچه بتوانيم نگاه راهبردي جديدي در جهت تامين منابع و هزينه ها براي اداره امور به صورت منطقه اي داشته باشيم ، قطعا تغيير و تحولات مثبتي در اين حوزه اتفاق خواهد افتاد  .
مديرعامل برق خراسان در ادامه  ، با اشاره به ظرفيت مناسب اساسنامه شركت توزيع نيروي برق استان ، گسترش فعاليت ها به منظور درآمدزايي را مورد توجه قرار داد و از جمله ؛ ظرفيت مناسب بازار افغانستان جهت توسعه انرژي هاي نو ، احداث شبكه ، آموزش نيروي انساني ، واگذاري كارهاي تخصصي به حوزه هاي تخصصي ازجمله مخابرات و ... را يادآور شد .

لازم به ذكر است در ابتداي جلسه مهندس ذبيحي مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان خراسان رضوي ضمن معرفي حوزه خدماتي شركت ، گزارشي از آخرين وضعيت و مهمترين شاخص ها و ويژگي هاي شركت از جمله دارا بودن طولاني ترين شبكه توزيع برق كشور، 850 كيلومتر مرز مشترك با كشورهاي افغانستان و تركمنستان ، تعداد زياد مشترك كشاورزي ، پايين ترين نرخ فروش انرژي نسبت به ميانگين كشور و كمترين درآمد حاصل از آن ، سرانه بالاي احداث شبكه به جهت وسعت و پراكندگي و كسري منابع سرمايه اي ناشي از تأمين برق مشتركين جديد و ... را ارائه نمود .

وي با اشاره به شعار و استراتژي جديد شركت ( تلاش همه براي خاص بودن )،  به دو نكته كليدي در شعار يعني واژه « همه » و «خاص» اشاره كرد و تاكيد بر روي كلمه «همه» را به جهت تلاش و مشاركت تمام اركان مرتبط با شركت براي تحقق اهداف و برنامه ها دانست و واژه «خاص» را برگرفته از ابتداي جملات  (خدمت رساني شايسته و با كيفيت به مردم) ، ( ارتقاي بهره وري با استفاده از دانش و فناوري ) و (صيانت از محيط زيست و دارايي ها )تعريف كرد و ابراز اميدواري نمود طي 3 سال آينده گام هاي بزرگ و اساسي در جهت ارتقاء سطح شركت برداشته شود .

وي در ادامه به برنامه هاي آتي شركت در حوزه اتوماسيون شبكه ، توسعه خط گرم ، استقرار سيستم هاي مديريتي و توسعه بسترهاي نرم افزاري اشاره كرد و در پايان برخي مشكلات و چالش هاي شركت در بخش هاي ساختمان اداري ، خودروهاي عملياتي و ... را برشمرد .

در پايان اين نشست ، مهندس رياحي در بازديد از حوزه ستادي و گفتگو با تعدادي از همكاران ، با حضور در مراكز ديسپاچينگ ، فهام و عمليات بازار برق و پايش بار شبكه در جريان آخرين اقدامات و فعاليت ها در اين حوزه ها قرار گرفت .



لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات