تحولي در راستاي تحقق شهر هوشمند

تحولي در راستاي تحقق شهر هوشمند

آيين امضاي قرارداد سامانه يكپارچه پرداخت الكترونيك، كارت هوشمند شهروندي و مديريت ناوگان اتوبوسراني با حضور شهردار اصفهان و مديرعامل شركت صنايع الكترواپتيك (صاايران) و جمعي از مديران شهري انجام شد.

به گزارش ايمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، درآمد شفاف و پايدار و مديريت به روز در شهرداري از مزاياي سامانه يكپارچه پرداخت الكترونيك، كارت هوشمند شهروندي و مديريت ناوگان اتوبوسراني است.

قدرت الله نوروزي، شهردار اصفهان در آيين امضاي قرارداد سامانه يكپارچه پرداخت الكترونيك، كارت هوشمند شهروندي و مديريت ناوگان اتوبوسراني، با بيان اينكه داشتن شهر هوشمند از شعارهاي اين دوره مديريت شهري بود، اظهار كرد: اين پروژه در سطح كشور پروژه اي موفق است، سامانه يكپارچه پرداخت الكترونيك، ‌كارت هوشمند شهروندي و مديريت ناوگان اتوبوسراني داراي خصوصيات منحصر به فرد و ضامن منافع متعدد براي شهرداري و شهروندان است.

وي از جمله مزاياي اجراي اين پروژه را شفاف كردن عملكرد مالي درآمدهاي ناشي از فعاليت‌هاي مختلف در سطح شهر عنوان كرد و افزود: سامانه يكپارچه پرداخت الكترونيك، كارت هوشمند شهروندي و مديريت ناوگان اتوبوسراني، پرداخت هوشمند همه مكان‌هاي خدماتي تفريحي شهرداري و خدمات شهري را ممكن مي‌كند، بنابراين سطح وسيعي از حوزه خدماتي مانند تفريحگاه ها، پارك ها، اتوبوس، مترو و ... را شامل مي‌شود.

شهردار اصفهان سرمايه لازم براي اجراي پروژه سامانه يكپارچه پرداخت الكترونيك را 90 ميليارد تومان با تقبل اين مبلغ توسط شركت صا ايران عنوان كرد و افزود: 40 ميليارد اين پروژه سرمايه گذاري و 50 ميليارد آن نگهداري و تجهيز است و قرار است در پنج سال مستهلك و به صورت BOT عمل شود، اجراي اين پروژه مديريت را به روز، نظارت شهرداري را قوي و درآمدها را پايدار و شفاف مي كند.

وي با بيان اينكه انتظار اين است اجراي اين پروژه بهره وري لازم را ايجاد كند، گفت: لازم است پس از آغاز به كار اين پروژه اين سامانه ظرف شش ماه همه روزه به روز شده تا پس از پنج سال به طور مجدد به اين فكر نباشيم كه كار جديدي را آغاز كنيم. همچنين به منظور بهبود بخشيدن و به روز كردن، پس از پنج سال پروژه منطبق با مقتضيات زمان تحويل شهرداري شود تا بتوانيم اين حركت را براي شهر دائمي و مستمر كنيم.

وي اضافه كرد: با توجه به توانمندي هاي موجود در شركت صاايران كه از يك پشتوانه دولتي نيز برخوردار است، دغدغه اي براي اجراي اين پروژه وجود نداشته و شهرداري را اميدوار مي كند تا با اجراي يك مدل اجراي كار صحيح شاهد تحقق يك پروژه بسيار خوب در شهر باشيم.

نوروزي اظهار اميدواري كرد: با امضاي اين قرارداد بتوانيم بخشي از شهر هوشمند را به طور ملموس در اختيار همه شهروندان اصفهاني قرار دهيم.

استفاده از تكنولوژي هاي روز براي زندگي بهتر شهروندان فراهم مي شود

سيدجواد رضايي، مديرعامل شركت صنايع الكترواپتيك صاايران در ادامه اين جلسه با بيان اينكه شركت صنايع الكترواپتيك صاايران در سال‌هاي اخير روابط بسيار خوبي را با شهرداري اصفهان برقرار كرده است، اظهار كرد: در حوزه هاي مربوط به مترو، حوزه هاي عمراني و IT اين همكاري ها وجود داشته است، اين شركت سعي كرده به عنوان يك شركت دانش بنيان و فن آور محور در حوزه فعاليت خود تكنولوژي هاي مربوطه را بومي سازي كرده و نسبت به آن اهتمام جدي داشته باشد.

وي تصريح كرد: در اين پروژه نيز تلاش هاي شبانه روزي صورت گرفت تا بتوانيم از لحاظ فني، مالي و حقوقي به جمع بندي صحيح رسيده و تدابير مورد نظر مديريت شهري اصفهان را اجرا كنيم.

وي ادامه داد: شهروندان اصفهاني بايد بتوانند از تكنولوژي روز براي يك زندگي بهتر استفاده كنند.

دغدغه‌هاي شهروندان در استفاده از فناوري روز در سيستم حمل ونقل شهري تامين مي شود

عليرضا صلواتي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار اظهار كرد: مدت‌هاست كه يكي از انتقادهاي جدي شهروندان استفاده نشدن از فناوري هاي روز دنيا در حوزه هاي مختلف مانند حمل و نقل عمومي، مشخص بودن زمانبندي سفر، ميزان تاخير،‌ برنامه ريزي براي اطلاع از آمدن اتوبوس ها به منظور سفرهاي شهري و ... است، خوشبختانه با تلاش دوساله مجموعه شهرداري اين دغدغه هاي شهروندان برطرف مي شود.

وي تصريح كرد: فراخوان اين پروژه در يك فرآيند كاملا شفاف اعلام شد، پس از تاييد صلاحيت ها شركت هايي كه امتياز فني لازم را كسب كرده بودند قيمت هاي پيشنهادي خود را مطرح كردند و در نهايت شركت صاايران براي اجراي اين پروژه انتخاب شد.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان با بيان اينكه شهرداري تجربه هاي بسيار خوبي از همكاري با شركت صاايران در بخش هاي مختلف دارد، افزود: اجراي اين پروژه نيز يكي از فرصت هاي خوب هم براي اين شركت و هم براي شهرداري است تا رضايتمندي هر چه بيشتر شهروندان جلب شود.

وي گفت: قرار است همه اتفاقاتي كه يك شهروند در كارت هوشمند خود در حوزه هاي اتوبوسراني، تاكسيراني، پاركينگ، دوچرخه،‌ استفاده از فضاهاي خدماتي تفريحي شهرداري و ... نياز دارد با اجراي اين پروژه برطرف شود.

وي با بيان اينكه بايد به سمتي برويم كه هر شهروند يك كارت هوشمند شهروندي داشته باشد، گفت: اين پروژه گام بلندي در اجراي شهر هوشمند است و اميدواريم اين كار بتواند سرمنشأ اقدامات بسيار خوب آينده باشد چراكه در كشورهاي توسعه يافته اين امكانات وجود داشته و در شهر ما نيز وجود ندارد.

مديريت علمي اتوبوسراني در اختيار شهروندان قرار مي گيرد

قدرت افتخاري، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني شهرداري اصفهان نيز با بيان اينكه طبق قول شهردار اصفهان مبني بر مديريت علمي اتوبوسراني و توقع شهروندان بر استفاده از تكنولوژي هاي روز پس از گذشته پنج دهه از تاسيس اين شركت، قرارداد سامانه يكپارچه پرداخت الكترونيك، كارت هوشمند شهروندي و مديريت ناوگان اتوبوسراني امضا مي شود تا دغدغه هاي شهروندان در اين خصوص برطرف شود، اظهار كرد: شركت واحد اتوبوسراني اصفهان نخستين شركتي است كه سيستم پرداخت مكانيزه را راه اندازي كرد.

وي گستره خدمات شركت اتوبوسراني را مساحتي بالغ بر 500 تا 600 كيلومتر عنوان كرد و افزود: يكي از مواردي كه طبق خواست شهردار اصفهان ايجاد شد اعلام برنامه زمانبندي حركت ناوگان اتوبوسراني است، اين برنامه زمانبندي مستلزم زيرساختي است كه اميدواريم با اجراي اين پروژه به آن دسترسي پيدا كنيم، يك سيستم نسبتا ناقص در ساليان گذشته وجود داشت كه كاركردي براي شهروندان نداشت و صرفا يك جنبه نظارتي در مقاطعي كه سيستم سالم بود داشت.

وي گفت: سيستم كارت بليت الكترونيكي در اصفهان نهادينه شده، اما به واسطه قدمت اين سيستم و توقعات مردم در ادامه راه مستلزم تغيير در سيستم پرداخت الكترونيك بوديم، ضرورت ارائه خدمات برخط به شهروندان يكي از خواسته هايي بود كه به آن رسيديم.

وي ادامه داد: لازمه تشويق شهروندان در استفاده بيشتر از خطوط اتوبوسراني، حذف يا كاهش حداكثري پرداخت نقدي است كه در اين تكنولوژي پيش بيني شده است.

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني شهرداري اصفهان گفت: احيا و احقاق حقوق شهروندي در پرداخت الكترونيك مستلزم به روز رساني اين سيستم بود كه با سيستم جديد اين امر محقق و از تضييع حقوق شهروندان جلوگيري مي شود، همچنين سيستم هاي نظارتي و حوزه بهره وري و برنامه ريزي شركت واحد اتوبوسراني از اين ابزار قدرتمند براي برنامه ريزي هاي آتي خود مي توانند استفاده كنند تا بهره وري شركت اتوبوسراني به مراتب افزايش يابد.

شهرام رييسي، مديرعامل سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي شهرداري اصفهان اظهار كرد: براي اجراي اين پروژه دو مرحله فراخوان اجرا شد كه در نهايت شركت صاايران برنده شد. اين پروژه يكي از پروژه هاي بسيار حائز اهميت از نظر مبلغ و اثرگذاري در ارائه خدمات به شهروندان است.

تصريح كرد: اميدواريم اجراي اين پروژه بتواند منشأ خدمات خير براي شهروندان و شهر اصفهان باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات