در اجرای برنامه های هنری از هنرمندان همه‌ی سطوح استفاده شود

در اجرای برنامه های هنری از هنرمندان همه‌ی سطوح استفاده شود

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای شهر: در اجرای برنامه های هنری از هنرمندان همه‌ی سطوح استفاده شود

شهردار کرمان: اگر بخواهیم فرهنگ و هنرمان رشد کند؛ باید معیارها و الگوهای ملی و بین‌المللی داشته باشیم

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان گفت: از شهردار کرمان می‌خواهیم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری، از همه‌ی هنرمندان سطوح مختلف استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، زهرا لری در نشست عمومی این هفته‌ی شورای شهر با تشکر از شهردار کرمان که فضای حضور هنرمندان را در شهر فراهم کرده است؛  افزود: برای ارتقای سطح زندگی شهری و تامین سلامت روح و روان شهروندان هنر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد اما نباید به گونه‌ای باشد که فقط از هنرمندان متخصص و مطرح استفاده شود بلکه باید از توان همه‌ی هنرمندان حتی آنهایی که کمتر مطرح هستند و نیز از همه‌ی هنرها مثل هنرهای تجسمی، تئاتر، سینما استفاده کرد.

وی ادامه داد: شاید ما در خصوص ساخت ابنیه و فضاهای فیزیکی برای هنرمندان کار زیادی انجام ندادیم؛ اما می‌توانیم با نمایش آثار هنرمندان و استفاده از آنها کارهای بزرگی انجام دهیم که در قضاوت آیندگان نیز خوب جلوه کند.

لری با بیان اینکه برگزاری رویداد حافظه‌ی چوب توسط شهرداری، کار بسیار خوبی بود که جای تشکر دارد، ادامه داد: از شهردار کرمان می‌خواهیم سمپوزیوم مجسمه‌سازی را که چندسال پیش در کرمان برگزار شد، امسال نیز با مشارکت استانداری و ارشاد برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: اولین سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان، کار بزرگی بود که شهرهای بزرگ غبطه آن را می‌خورند و طی آن تندیس‌های زیبایی ساخته شد که در جای جای شهر نصب شدند.  بنابراین در کمیسیون فرهنگی پیشنهاد اجرای دومین سمپوزیوم با تاکید بر استفاده از هنرمندان بومی داده شد و این کارها هم سرمایه‌ای برای شهرداری و شورا و شهر محسوب می‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، از بررسی آیین نامه کمیته نامگذاری معابر عمومی در کمیسیون فرهنگی هنری و بانوان نیز خبر داد و گفت: مقرر شد یک نفر از اساتید دانشکده تاریخ، یک نفر از دانشکده جامعه‌شناسی و یک نفر هم از دانشکده ادبیات در کمیته نامگذاری حضور پیدا کنند تا از اعمال سلیقه فردی جلوگیری شده و از نظرات کارشناسی آنها استفاده شود.

لری ادامه داد: همچنین مقرر شد یک نفر هم به صورت ثابت از طرف اداره پست به این کمیته معرفی گردد.

وی همچنین خواستار ساماندهی وضعیت نا به‌سامان بهارستان هنرمندان کرمان از شهردار شد و گفت: با اینکه سال‌ها پیش این بهارستان احداث شده است، نه تنها هنوز طرح ابتدایی پیش‌بینی شده، محقق نشده بلکه هیچ آیین نامه‌ای برای تدفین افراد هم در این بهارستان تدوین نشده است.

لری با بیان اینکه خوشبختانه شهردار کرمان در این دوره، مبلغ خوبی برای بهسازی  و اصلاح این آرامستان اختصاص داده‌ است؛ گفت: ما امیدواریم هر چه زودتر این آرامستان، ساماندهی شود.

شهردار کرمان نیز در این نشست در پاسخ به درخواست‌های کمیسیون فرهنگی هنری شورای اسلامی شهر گفت: در خصوص آرامستان هنرمندان،  در حال حاضر دو مشاور برای اجرای طرح پارک گردشگری در این ناحیه در حال کار هستند و من در جلسه ای که در روزهای اخیر با آنها را داشتم؛ اولویت را به ساماندهی این آرامستان اختصاص دادم تا طبق قولی که به هنرمندان هم دادم؛ به زودی این آرامستان ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: حدود 3 میلیارد تومان برای بهسازی و اصلاح این طرح اختصاص دادیم و امیدواریم تا پایان سال کار بهسازی آن پایان یابد.

عالم‌زاده ادامه داد: اما در خصوص آیین نامه طبق نشستی که با دکتر فدایی استاندار محترم داشتیم؛  قرار شد آیین نامه دفن هنرمندان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کرمان تدوین شود و طبق آن، هنرمندان مشخص شده، در این آرامستان، دفن شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص استفاده از توان همه‌ی هنرمندان خاطرنشان کرد: در این دوره‌‌ی شهرداری، توجه ویژه‌ای هم به اصحاب فرهنگ و هنر و هم ورود و ظهور آثار هنری و هنر در تمام فعالیت‌های شهرداری چه مبلمان شهر و چه اجرا و نصب تندیس در سطح شهر و چه مسائل مرتبط با شهر و شهرسازی شده و می‌شود.

شهردار کرمان ادامه داد: اولین رویدادی که امسال سعی کردیم به صورت منسجم در قالب یک رویداد اجرا کنیم، حافظه‌ی چوب بود که طی آن 16 درخت خشک شده توسط هنرمندان استانی و غیر استانی که با فراخوان به این رویداد دعوت شده بودند؛ به اثر هنری تبدیل شدند.

وی افزود: همچنین مقرر شد همه‌ی کارهای زیباسازی در سازمان سیما و منظر که آن را یک سازمان تخصصی می‌دانیم و تحت فراخوان ملی و استانی به همه هنرمندان، انجام شود.

شهردار کرمان تصریح کرد: در خصوص استفاده از همه‌ی سطوح هنرمندان هم، حوزه‌ی فرهنگی اجتماعی شهرداری در اجرای برنامه‌های خود با رتبه‌بندی که انجام می‌دهد از همه‌ی سطوح هنرمندان در سطح ملی و استانی استفاده می کند.

عالم‌زاده ادامه داد: اما اگر بخواهیم فرهنگ و هنرمان رشد کند؛ باید معیارها و الگوهای ملی و بین‌المللی داشته باشیم و نمی‌توانیم از دیگر هنرمندان ملی استفاده نکنیم.

شهردار کرمان گفت: با این حال در دهه‌ی سوم جشنواره‌ی 20 ـ 20 که به زودی برگزار می‌شود؛ همه‌ی هنرمندان، استانی و بومی هستند.

وی از همه‌ی اعضای شورای شهر و نیز شهروندان برای حضور در دهه‌ی سوم جشنواره‌ی 20ـ 20 و نیز استفاده از برنامه‌های آنها دعوت به عمل آورد.

فاطمه نخعی‌فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdarmoarefemoayedi.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید zahralori.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات