۳۵ درصد تولیدات داخلی کاشی و سرامیک صادر می شود

۳۵ درصد تولیدات داخلی کاشی و سرامیک صادر می شود

www.BanaNews.irرئیس دانشکده عمران دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: هم اکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد از محصولات تولیدی کارخانجات مطرح کشور به دیگر کشورها صادر می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا صفوی در بازدید از دهمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و سرویس‌های بهداشتی اصفهان با اشاره به اینکه سیر تحولات این صنعت در کشور طی سال‌های گذشته شیب تندی داشته است، اظهار داشت: این در حالیست که طی دهه‌های گذشته عمده محصولات مصرفی ایران در این حوزه از کشورهای اروپایی تأمین می‌شد.

وی تصریح کرد: اقدامات پژوهشی، توان رقابتی محصولات کاشی و سرامیک کشور را افزایش داده است.

رئیس دانشکده عمران دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: هم اکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد از محصولات تولیدی کارخانجات مطرح کشور به دیگر کشورها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه مصالح مورد استفاده نیز کیفیت مرغوبی داشته و بخشی از پیشرفت صنعت کاشی و سرامیک مدیون این عامل است، افزود: روند افزایش سطح کیفی این محصولات را می‌توان در نمایشگاه‌ها سنجید.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، صفوی مهندسی سرامیک و مواد، انجام فرآیندهای علمی خاک، پخت، عمل آوری، تست مقاومت، عدم خراش، دوام و عمر مفید را از جمله دیگر اقدامات انجام شده به منظور افزایش سطح کیفی محصولات داخلی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه میزان مرغوبیت و قیمت تولیدات موجود در کشور رضایت بخش است، ادامه داد: هم در بخش قیمت و هم در بخش طرح و اندازه و نیز قدرت انتخاب مشتریان تنوع و گستردگی وجود دارد.

 

 

    نظرات