شهردار شهر جهانی یزد رسالت...

شهردار شهر جهانی یزد رسالت...

شهردار شهر جهانی یزد در مراسم آغاز عملیات اجرایی مرمت و احیای خانه چهار سوقی های یزد، رسالت شهرداری بعد از ثبت میراث جهانی را استفاده حداکثری از فضاهای موجود شهری عنوان کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – در پنجمین هفته و در تداوم آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی شهرداری یزد در سال جاری، عملیات اجرایی حفاظتی و مرمتی خانه چهار سوقی ها با حضور شهردار یزد، رئیس و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مدیران مناطق و سازمان های شهرداری یزد با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال در سال 1398 آغاز شد.

شهردار شهر جهانی یزد در این مراسم، رسالت شهرداری بعد از ثبت میراث جهانی یزد را استفاده حداکثری از فضاهای موجود شهری عنوان کرد و افزود: با مرمت و بازسازی خانه چهار سوقی ها، پردیس فرهنگی بافت تاریخی در این ساختمان راه اندازی می شود.

جمال الدین عزیزی یکی از الزامات افزایش ارتقا زندگی شهروندان را ایجاد فضاهایی دانست که شهروندان بتوانند در آن به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بپردازند.

وی ارزش تاریخی خانه چهار سوقی ها با قدمت 800 سال را حائز اهمیت دانست و افزود: مرمت و بازسازی این مجموعه با 1300 متر مربع عرصه و 1400 متر مربع زیر بنا با بهترین مصالح بازسازی خواهد شد.

شهردار شهر جهانی یزد تصریح کرد: خانه چهار سوقی ها پتانسیل این را دارد تا به عنوان یک مجموعه نمونه در کشور معرفی شود.

خانه چهارسوقی‌های یزد مربوط به دوره قاجار است و در خیابان سلمان، دربند عسکری واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۳۸۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات