واگذاری انشعاب آب با تایید سازمان نظام مهندسی

واگذاری انشعاب آب با تایید سازمان نظام مهندسی

مدیر امور آبفای اراک از واگذاری انشعاب آب به متقاضیان استان با تایید سازمان نظام مهندسی خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، حشمت‌الله عباسی گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و سازمان نظام مهندسی منعقد شده است، از این پس واگذاری انشعاب آب و فاضلاب به مشترکان منوط به تایید سازمان نظام مهندسی استان خواهد بود.

وی افزود: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و سازمان نظام مهندسی در زمینه استاندارد سازی تاسیسات آب و فاضلاب اماکن مسکونی و تجاری منعقد شد، مقرر شد اجرای شبکه‌های داخلی این اماکن بر اساس مبحث ۱۶ آئین‌نامه مقررات ملی ساختمان صورت گیرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهر اراک بیان کرد: تمام مالکان موظف به تهیه نقشه تاسیسات داخلی آب و فاضلاب ساختمان بر اساس ضوابط و دستور‌العمل‌های سازمان نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب خواهند بود و در نهایت واگذاری انشعاب آب و فاضلاب به آنها منوط به تاییدیه سازمان نظام مهندسی استان می‌شود.

عباسی از جمله مزایای اجرای این طرح را جلوگیری از افت فشار آب به علت عدم اجرای صحیح شبکه داخلی آب املاک و عدم استفاده از لوله و اتصالات نامرغوب دانست و افزود: در صورت استفاده از لوله و اتصالات مرغوب و شیرهای استاندارد و همچنین شیرهای اهرمی و در صورت توانایی مالی مشترکین شیرهای الکترونیکی علاوه بر جلوگیری از هدر روی آب، مشترکان نیز هزینه کمتری برای آب مصرفی پرداخت خواهند کرد که این امر به اقتصاد خانوار و جامعه کمک می‌کند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهر اراک با تاکید بر اجرای صحیح لوله‌کشی فاضلاب در منازل مسکونی و اماکن تجاری تصریح کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری بر مبنای جمع‌آوری فاضلاب‌های خانگی طراحی شده و گنجایش آب باران را ندارد، ولی تعدادی از مشترکان آب باران را به شبکه جمع‌آوری فاضلاب هدایت می‌کنند که این موضوع در زمان بارندگی‌های شدید موجب پر شدن شبکه و پس‌زدگی فاضلاب به منازل می‌شود.

عباسی در ادامه خواستار رعایت این موضوع از سوی مشترکین شد و افزود: در صورت عدم رعایت موارد فوق در طراحی و اجرای اصولی شبکه داخلی فاضلاب منازل، مسئولیت عواقب به وجود آمده بر عهده خود مشترک است و شرکت آب و فاضلاب درباره این امر هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم که با واگذاری نظارت بر نصب انشعابات آب و فاضلاب به طور کامل به سازمان نظام مهندسی، تعامل دو دستگاه در اجرای طرح‌های راهبردی این شرکت بیشتر شود.

 

 

    نظرات