انتشار دو جلد كتاب با عناوين راهنماي طراحي، نصب و نگهداري پمپ حرارتي زمين گرمايي و راهنماي طراحي، نصب و اجراي آبگرمكن خورشيدي



در گفتگو با دكتر اردشير فرشيديان فر عضو مكانيك هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان مطرح شد :

انتشار دو جلد كتاب با عناوين راهنماي طراحي، نصب و نگهداري پمپ حرارتي زمين گرمايي و راهنماي طراحي، نصب و اجراي آبگرمكن خورشيدي

انتشار اين كار تحقيقاتي ۲ سال به طول انجاميد و كتب منتشر شده به همت و هزينه شركت گاز استان خراسان رضوي و بخش خصوصي توسط انتشارات جهاد دانشگاهي خراسان رضوي منتشر گرديد .
سازمان نظام مهندسي ساختمان استان نيز به عنوان حامي معنوي در اين پروژه حضور داشت .
علاوه بر چاپ اين دو كتاب، دو نرم افزار نيز طراحي و بر روي سايت سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي و شركت گاز استان بارگذاري گرديده و مهندسان مي توانند نسبت به طراحي پمپ حرارتي زمين گرمائي و آبگرمكن خورشيدي اقدام نمايند .
به طور مثال در خصوص طراحي، نصب و اجراي آبگرمكن خورشيدي، مهندسان مي توانند در دو سطح ساده و پيشرفته از اين نرم افزار استفاده نمايند، لازم به يادآوري است اين نرم افزار به صورتي طراحي شده است كه مهندسان در سطوح علمي متفاوت قادر خواهند بود از آن استفاده نمايند .
فرايند اجرايي نرم افزار به اين صورت است كه شما در ابتدا نام شهر را وارد و عرض جغرافيايي را مشخص نموده (ميزان تابش آفتاب بر مبناي عرض جغرافيايي مي باشد) و در انتها مصرف كننده ها را (تعداد دستشويي، دوش، لباسشوئي و ..) تعيين مي نماييد. در اين مرحله ميزان آب گرم مورد نياز محاسبه و نرم افزار براي آبگرم كن خورشيدي آيتم هايي از قبيل مساحت كلكتور، زاويه بهينه نصب، حجم تانك مورد نياز براي ذخيره آب گرم، مشخصات پمپ سيركولاسيون، همچنين حجم و انبساط و... را مشخص مي كند .

در مورد پمپ حرارتي زمين گرمايي نيز پس از مشخص كردن ظرفيت گرمايش، نرم افزار  مشخصات فني مورد نياز را به شما اعلام مي كند .

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات