سه هزار متر دره سبز در مسجدسلیمان اجرایی می شود

سه هزار متر دره سبز در مسجدسلیمان اجرایی می شود

www.BanaNews.irپروژه بهسازی و ایمن سازی مسیل مرکز شهر مسجدسلیمان موسوم به دره سبز به سرعت در حال انجام مراحل اجرایی است و مطابق برنامه زمان بندی شده به پیش می رود که در آن سه هزار و ۳۰۰ متر فضای سبز در مسجدسلیمان ایجاد می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ‌ این پروژه یکی از پروژه های مهم و اساسی و از جمله پروژه های عمرانی و عام المنفعه شرکت ملی نفت ایران در این شهر است. فاز اول این پروژه به طول سه هزار و ۳۰۰ متر با هدف بهسازی مسیل موجود در مسیر بلوار اصلی شهر هم اکنون در حال اجرا است که بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال اعتبار دارد و در مدت زمان ۱۸ ماه تکمیل خواهد شد.

هدف از اجرای این پروژه جدا سازی فاضلاب جاری در مسیل سطح شهر از آب های سطحی و سیلابهای فصلی و توسعه و ارتقای بهداشت و محیط زیست منطقه و ایجاد و توسعه فضای سبز و تلطیف هوا است.

دره سبز که کلنگ شروع عملیات اجرایی آن را استاندار خوزستان در شهریور سال گذشته به زمین زد هم اینک ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زمینه اشتغالزایی بیش از ۵۰ نفر را تا این مرحله فراهم آورده است.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، مصالح پیش بینی شده عملیات بنایی در این پروژه کاملا از مصالح بومی منطقه است تا بدین طریق اعتبار کلان پروژه در همین شهر هزینه شده و تحول و شکوفایی اقتصاد منطقه را موجب شود. با اتمام این پروژه تا شعاع ۳۰ متر از دیواره های دو طرف مسیل درختکاری می شود و از این راه علاوه بر ایجاد منظره ای زیبا و دلنواز از درختان و فضای سبز، هوای منطقه نیز به نسبت گذشته به مقدار قابل ملاحظه ای تلطیف خواهد شد.

با توجه به اینکه پروژه هم اینک در مرحله خاکبرداری و لجن برداری قراردارد افراد مشغول به کار شده رانندگان خودروهای سنگین ( کمپرسی، لودر، بیل مکانیکی ) هستند که با توجه به شرایط فعلی پروژه فعالیت می کنند.

 

 

 

    نظرات