برخورد شدید با احتکار سیمان

برخورد شدید با احتکار سیمان

www.BanaNews.irمهدی غضنفری با بیان اینکه تولیدکنندگان سیمان نباید با نگهداری سیمان به گونه ای که شائبه احتکار داشته باشد، باعث گرانی شوند، تاکید کرد : هم اکنون بازار نیازمند سیمان است و نباید مانع از توزیع آن در سطح عرضه شد .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وی تصریح کرد: تولیدکنندگان سیمان، فولاد و سایر کالاها باید دلایل منطقی و کارشناسی خود را برای افزایش قیمت به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارایه کنند، بنابراین قبل از اخذ تاییدیه های لازم، هر گونه تغییر قیمت تخلف محسوب می شود. وزیر بازرگانی از تولید کنندگانی که به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی و یا افزایش قیمت حامل های انرژی متقاضی افزایش قیمت هستند، خواست تا قبل از هر گونه اقدام مسیر قانونی را طی کنند. غضنفری درباره مشکلات مطرح شده از سوی تولیدکنندگان سیمان مبنی بر افزایش هزینه‌های تولید آنها به دلیل بالارفتن قیمت حامل‌های انرژی بویژه سوخت مازوت (به دلیل استفاده نکردن از سوخت گاز در نتیجه نبود این انرژی در محل واحد تولیدی) نیز گفت: مقرر شد این تولیدکنندگان مدارک خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کنند تا بررسی و نظر نهایی از سوی این سازمان اعلام شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، تلاش برای ایجاد تعادل در بازار فولاد سرپرست وزارت صنایع و معادن همچنین درباره دلایل افزایش قیمت فولاد و آهن در روزهای گذشته با بیان اینکه درخصوص این محصول نیازمند عرضه بیشتر هستیم، گفت: برخی شرکت‌های فولادی با عرضه بیشتر، سبب متعادل‌تر شدن قیمت آن شدند. وی از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای مقابله با گران شدن قیمت فولاد را تامین فولاد مورد نیاز مسکن مهر از سایر منابع تامین برشمرد. غضنفری افزود: مسوولان مسکن مهر تصمیم گرفته اند با کمک بخش خصوصی مرتبط در امر فولاد، نیاز خاص خود را از طریق واردات تامین کنند که در صورت اجرای این برنامه ها، عرضه با تقاضا هماهنگ شده و قیمت ها بازهم کاهش می‌یابد.

    نظرات