امکانات و تجهیزات فرودگاه های کشور به روز و استاندارد است

امکانات و تجهیزات فرودگاه های کشور به روز و استاندارد است

www.BanaNews.irرییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، تجهیزات فرودگاه های کشور را استاندارد و متناسب با امکانات فرودگاه های پر ترافیک دنیا دانست و گفت: ایران در ارایه خدمات هوانوردی مراقبت پرواز به نقطه مطلوبی رسیده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محسن اسماعیلی روز چهارشنبه درهمایش مسوولان مراقبت پرواز ادارات کل فرودگاه های کشور در تالار اجتماعات بندرگاه نوشهر افزود: فرودگاه های کشور شاید در بخش صنعت هوانوردی با مشکلاتی رو به رو باشد اما درارایه خدمات هوانوردی مراقبت پرواز با سایر فرودگاه های پرترافیک دنیا هیچ تفاوتی ندارد.

وی واحدهای مراقبت پرواز را قلب تپنده فرودگاه دانست و اظهار داشت: دانستن اطلاعات روز کارشناسان این بخش از محیط و خدمات مربوط امری اجتناب ناپذیر و بسیار حایز اهمیت است.

وی اطلاع رسانی بموقع کارشناسان مراقبت پرواز را در کاهش میزان نواقص فنی ناوگان حمل و نقل هوایی موثر دانست و بیان داشت : تلاش های بیشتر این بخش به طور قطع در تصمیم سازی و تصمیم گیری مسوولان امر بسیار موثر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه تهیه تجهیزات سیستم ناوبری فرودگاه های کشور نیازمند اعتبار قابل توجه است، گفت: در این سیستم باید از تجهیزات مطمئن و استاندارد استفاده کرد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، اسماعیلی شمار پروازهای انجام شده سال گذشته در فرودگاه های کشور را حدود ۴۰۰ هزار پرواز و تعداد افراد جا به جا شده را ۴۲ میلیون نفر اعلام کرد.

وی تبدیل وضعیت نیروهای کار مشخص در بخش های مختلف ، رفع کمبود نیروی انسانی و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان را از برنامه های سال جاری این نهاد برشمرد.

وی با اشاره و تاکید بر لزوم توسعه فرودگاه های مازندران گفت: با همکاری استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اقدامات جدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در فرودگاه های این استان بویژه فرودگاه نوشهر در حال انجام است.

وی اظهار امیدواری کرد با تحقق این سرمایه گذاری ها، تحول چشمگیری در فرودگاه های این منطقه و استان گردشگرپذیر صورت گیرد.

در این همایش دو روزه دست کم ۸۰ نفر از کارشناسان واحد مراقبت پرواز ادارات کل فرودگاه های کشور شرکت دارند.

شناسایی،رفع کمبود ها و نارسایی های واحدهای مراقبت پرواز و یکسان سازی رویه علمی و عملی فعالان این بخش از اهداف برگزاری این همایش اعلام شد.

 

    نظرات