هر ۳ وزارتخانه ارتباطات، مسکن و راه در صورت ادغام ساختمان‌ساز می‌شوند

هر ۳ وزارتخانه ارتباطات، مسکن و راه در صورت ادغام ساختمان‌ساز می‌شوند

www.BanaNews.irعضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی گفت: با ترکیب وزارتخانه‌های ارتباطات، راه و مسکن هر ۳ وزارتخانه به کار ساختمان‌سازی و راه سازی خواهند پرداخت و انرژی دیگری برای فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات برایشان باقی نمی‌ماند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و مسکن، اظهار داشت: نظر ما درباره ادغام وزارت ارتباطات، انتقال بخش‌هایی از وزارت راه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

وی گفت: در زمان تصویب این مصوبه، همراه با اعضای کمیسیون صنایع به استان فارس سفر کرده بودیم و وقتی برگشتیم، دیدیم این مصوبه را تصویب کرده‌اند و دستمان ماند در حنا.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: نظر ما این بود که بخش‌هایی از وزارت راه مانند حمل و نقل و ارتباطات هوایی به وزارت ارتباطات منتقل شود و باقی بخش‌های وزارت راه از جمله احداث‌ها، ایجاد زیرساخت‌های زیربنایی و راه‌‌آهن سازی در زیرمجموعه وزارت راه باقی بماند و در کنار وزارت مسکن قرار بگیرد.

این نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: این روش ادغام یعنی ترکیب ۳ وزارتخانه مسکن، راه و ارتباطات، اشکالات بزرگی دارد از جمله اینکه هیچ ارتباطی بین اموری مانند دولت الکترونیک و علم پیشرفته فناوری اطلاعات و مسکن‌سازی و راه‌آهن سازی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بدیهی است که با این ادغام، تمام انرژی و منابع مالی هر ۳ وزارت خانه در بخش‌ ساختمان سازی و راه‌سازی صرف خواهد شد و دیگر انرژی برای کار در بخش فناوری اطلاعات نخواهند ماند.

 

 

    نظرات