کارمندان انتقالی مشمول طرح مهر،‌از شرط سابقه سکونت معاف هستند

کارمندان انتقالی مشمول طرح مهر،‌از شرط سابقه سکونت معاف هستند

سخنگوی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید (وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی) گفت: کارمندان دستگاه‌های دولتی که از شهرمحل اقامت به دیگر مناطق انتقال پیدا می کنند در صورتی که مشمول طرح مسکن مهر باشند از شرط سابقه سکونت در محل معاف هستند .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رضا مفید روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : براساس شرایط اولیه ثبت نام مسکن مهر در شهرهای جدید فرد متقاضی باید حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا یا شهر مادر باشد .

کلان شهر تهران به عنوان شهر مادر شهرهای جدید پرند ، پردیس و اندیشه محسوب می شود .

به گفته این مقام مسئول ، مدت سابقه سکونت برای مهاجرین از شهرهای بزرگ به یک سال کاهش یافته است .www.BanaNews.ir

دور دوم ثبت نام متقاضیان مسکن مهر که از ۱۳۹۰ آغاز شده ،‌ کماکان تداوم دارد و شرایط متقاضیان مورد بررسی قرار می گیرد .

مرحله نخست مسکن مهر که از خرداد ۱۳۸۶ آغاز شد ،‌قرار است تا پایان شهریورماه سال جاری با واگذاری ۹۳۷ هزار واحد مسکونی بین واجدین شرایط ، پایان یابد .

مفید افزود: پس از ثبت نام افراد واجد شرایط از ادارات ثبت احوال و ثبت اسناد و دیگر سازمان های ذیربط استعلام های لازم به عمل خواهد آمد و چنانچه متقاضی فاقد شرایط مربوطه باشد ،نام وی حذف خواهد شد .

به گفته وی ، آورده ریالی متقاضیان مسکن مهر باید متناسب با نوع سازه و ساختمان مربوطه باشد و اکنون برای ساخت وساز به شیوه سنتی ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پیش بینی شده و برای احداث بنا به روش صنعتی تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال از تسهیلات طرح مسکن مهر تعلق می گیرد.

مفید اضافه کرد : براساس برنامه ریزی صورت گرفته دوره باز پرداخت تسهیلات بانکی طرح مسکن مهر ۱۵ سال تعیین شده است .

وی گفت:متقاضی مسکن مهر از اول فروردین ۱۳۸۴ تاکنون باید فاقد مسکن یا زمین مسکونی ملکی باشد و درعین حال از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تاکنون از هیچ امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن مانند زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای خرید یا ساخت مسکن استفاده نکرده باشد .

به گزارش بنانیوز ،مفید، داشتن شرط تاهل یا سرپرست خانواربودن برای بانوان را از دیگر مشخصه های مشمولین طرح مسکن مهر ذکر کرد.

وزارت مسکن وشهرسازی آمار واحدهای مسکونی طرح مهر را برای سال های ۹۰-۱۳۸۹ درمجموع بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی ذکر کرده که از این رقم شماری تاکنون تحویل شده و بقیه در دست ساخت است ،علاوه براین در بخش روستایی نیز ۸۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته یا در حال احداث است .

 

 

    نظرات