آمادگی شرکت‌های فنی و مهندسی ایران برای اجرای پروژه‌های بزرگ در عراق

آمادگی شرکت‌های فنی و مهندسی ایران برای اجرای پروژه‌های بزرگ در عراق

www.BanaNews.irنایب رییس هیات مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی گفت: شرکت‌های فعال فنی و مهندسی ایران آمادگی لازم دارند تا چندین پروژه بزرگ را در عراق به مورد اجرا گذارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فرامرز مفتخر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشور عراق به دلیل روابط حسنه، همجواری و مشترکات مذهبی با ایران بازار بسیار ارزشمندی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور محسوب می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با تجارب ۱۵ ساله خود، آمادگی دارد که در انتخاب پروژه ها، تقسیم کار بین شرکت‌های توانمند مهندسی کشورمان قابلیت‌های این بخش را به اثبات برساند و برای ایران افتخار ساز باشند.

وی افزود: برای حضور شرکت‌های فنی - مهندسی توانمند ایرانی در بازار عراق باید پروژه ها به شیوه تامین مالی (فاینانس ) به مورد اجرا گذاشته شود .

مفتخر یادآور شد: مشارکت در پروژه های عمرانی عراق از سوی شرکت‌های صادر کننده خدمات فنی و مهندسی ایران نیاز به پشتیبانی‌های لازم از سوی دولت دارد تا در مصاف با رقیبان در این بازار بتوان به پیشرفت های لازم دست یافت .

وی با بیان اینکه 'محمدرضا رحیمی' معاون اول رییس جمهور قرار است در ماه جاری از کشور عراق بازدید به عمل آورد، گفت: رکود اقتصاد جهانی سبب شده تا ورود به بازار های ساخت و ساز بدون استفاده از مکانیزم سرمایه گذاری دشواریهای فراوانی را به دنبال داشته باشد و مذاکرات مقامهای دو کشور در این سفر می تواند تسهیل کننده حضور شرکت‌های فنی و مهندسی ایران در این بازار باشد .

مفتخر پیشنهاد کرد: وام یک میلیارد دلاری به عراق از طریق اجرای پروژه‌های عمرانی در آن کشور توسط شرکت‌های مهندسی ایرانی تحقق یابد.

گزارش های رسمی منتشر شده حاکی از آن است که ارزش صادرات خدمات فنی ومهندسی ایران در سال ۱۳۸۹ از مرز سه میلیارد دلار گذشت و انتظار می رود شرکتهای ایرانی در سال جاری نیز رکورد جدید دیگری در این بخش به ثبت برسانند.

 

 

    نظرات