وزارت کشور مطالبات مترو را مستقیما پرداخت می‌کند

وزارت کشور مطالبات مترو را مستقیما پرداخت می‌کند

www.BanaNews.irمعاون مالی و اداری شهردار تهران اعلام کرد: مطالبات مترو برای ترخیص تجهیزات مربوط به واگن‌های در حال تولید شرکت واگن‌سازی تهران در شرف پرداخت است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین محمدپورزرندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه، وزارت کشور بابت مطالبات ۱۰ درصد هزینه سوخت شهرداری‌ها و نیز مواردی همچون تجمیع عوارض، باید اعتباراتی را به شهرداری تهران پرداخت کند، عنوان کرد: شهرداری بنا دارد از محل این اعتبارات، نسبت به پرداخت مطالبات متروی تهران به منظور ترخیص تجهیزات قطارهای جدید شرکت واگن‌سازی تهران اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران از وزارت کشور درخواست کرده است که این اعتبارات را به صورت مستقیم به متروی تهران پرداخت کند.

به گفته پورزرندی، سیکل پرداخت اعتبارات مربوط به ترخیص تجهیزات قطارهای جدید به متروی تهران در حال طی شدن است و این تجهیزات به زودی از گمرک ترخیص و به تهران منتقل می‌شود.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران اطمینان داد که با پرداخت این مطالبات در آینده نزدیک، مشکلی در روند تولید قطارهای جدیدی که شرکت واگن سازی تهران در سال جاری متعهد شده است، به وجود نیاید.

پیش از این، عبدالرضا شاملو ـ مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران ـ با اعلام اینکه تجهیزات خارجی ساخت ۱۴ قطار شهری و ۴۸ واگن دوطبقه در گمرک بندرعباس مانده است،  گفته بود: تا زمانی که این محموله ترخیص نشود، نمی‌توان زمان‌بندی دقیقی برای ساخت قطارهای شهری باقی‌مانده از تعهد سال جاری این شرکت اعلام کرد.

 

 

    نظرات