تخریب تمامی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم منابع طبیعی از جمله پارک ملی خجیر

تخریب تمامی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم منابع طبیعی از جمله پارک ملی خجیر

معاون عمرانی استاندارتهران گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچگونه ساخت‌وساز غیرمجاز و زمین‌خواری در استان تهران صورت بگیرد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص برنامه‌های استاندای برای جلوگیری ازساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیرقانونی گفت: تمامی شهرداری‌های استان یک گروه کنترل و مراقبت دارند که از ساخت‌وسازهای غیرقانونی جلوگیری می‌کنند و چنانچه ساخت و سازی هم که ممکن است دور از چشم شهرداری‌ها و داخل منازل صورت گرفته باشد در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ بررسی می‌ شود.

وی به ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها اشاره و تصریح کرد: اینگونه ساخت وسازها در کمیسیون ماده ۹۹ فرمانداری‌ها بررسی و احکام مربوط به آن صادر می‌شود که امیدواریم این احکام به مرحله اجرایی نیز برسد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، معاون عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: برخی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز در حریم رودخانه‌ها انجام می‌شود که سازمان آب منطقه‌ای موظف است از اینگونه ساخت‌وسازهای غیرقانونی جلوگیری کنند و استانداری نیز پیگیر این مساله است تا اقدامات قضایی لازم برای این ساخت و سازها انجام ‌شود.

به گفته وی برخی دیگر از ساخت و سازها نیز در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی انجام می‌شود که ادارات مربوطه با توجه به قانونی که در این رابطه وجود دارد، می‌توانند شکایت خود را طرح و از تغییر کاربری منطقه جلوگیری کنند.

محمودی گفت: طی دو هفته گذشته با همکاری فرمانداری تهران، در حاشیه خجیرـ قبل از سد مملوـ تجاوزاتی به منابع طبیعی و بستر رودخانه‌ها شده بود که هفته قبل تخریب‌های زیادی داشتیم و طی این هفته نیز تخریب‌هایی دیگری را خواهیم داشت.

معاون عمرانی استانداری تهران در پایان یادآور شد: اجازه نمی‌دهیم هیچگونه ساخت‌وساز غیرمجاز و زمین‌خواری در استان تهران صورت بگیرد.

 

 

    نظرات