کمپ ساماندهی سگ های بلاصاحب ظرف یکماه راه اندازی می شود

سپنتا نیکنام در نود و هشتمین جلسه کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری با اشاره به این موضوع که علی رغم تلاش های زیادی که توسط شهرداری برای کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به ویژه سگ های بلاصاحب صورت گرفته، رضایت عمومی مردم در این خصوص به دست نیامده است گفت: در سایر کشورها، روش های زیادی برای کنترل جمعیت این حیوانات وجود دارد که با ارزش های دینی و فرهنگی کشور ما همخوانی ندارد.
رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری به اقدامات کمیسیون با همراهی شهرداری به ویژه سازمان مدیریت پسماند در بررسی شیوه نامه، دستورالعمل ها و تجارب موفق سایر شهرها به ویژه مشهد اشاره و تصریح کرد: روش جدید قرنطینه سازی و تفکیک گونه های مرغوب و سالم از بیمار و ناکارآمد پیشنهاد شده است.
لازم به ذکر است در این روش امکان واگذاری گونه های سالم و مرغوب و تعیین تکلیف گونه‌های بیمار و غیر قابل نگهداری به سادگی مقدور بوده و خواسته‌های نهادهای مرتبط به ویژه محیط زیست، بهداشت و انجمن های حامی حیوانات تامین خواهد شد.
رئیس شورای شهرستان یزد و عضو کمیسیون خدمات هم با اشاره به اینکه این موضوع بارها در شورای شهرستان با حضور روسای شوراهای شهرستان و فرماندار مورد بررسی قرار گرفته گفت: شهر یزد به تنهایی نمی تواند در این عرصه به جلو حرکت کند و نیاز است که تمامی شهرستان های همجوار در این طرح مشارکت نمایند و این موضوع در شورای تامین استان تصمیم گیری و اجرا شود.
حمیدرضا قمی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از ورود سگ های ولگرد از شهرها و استان های همجوار نداشتیم و طبق گزارش های ارائه شده، با کامیون سگ هایی را در اطراف شهر یزد رها می کنند و بارها در شورای شهرستان از محیط زیست دعوت شد تا در جلسات شرکت کرده و محل هایی را در اختیار قرار دهد در حالیکه اصلا در جلسات شرکت نمی کنند. باید همه دستگاه ها کمک کنند که در غیر این صورت با روند موجود، شاهد رشد چند برابری آمار سگ های ولگرد خواهیم بود.
در نهایت مقرر شد شهرداری طی یکماه، کمپ ساماندهی سگ های بلاصاحب را راه اندازی کند و همزمان با راه اندازی کمپ، روش های سابق ادامه پیدا نکند و پیش‌بینی‌ لازم برای تیم های زنده گیری در نظر گرفته شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات