واگذاری ۳ هزار واحد مسکن مهر در یزد

واگذاری ۳ هزار واحد مسکن مهر در یزد

www.BanaNews.irمدیرعامل اتحادیه مسکن مهر استان یزد گفت: تا پایان سال جاری بیش از ۳ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر به متقاضیان استان یزد واگذار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) روح‌الله مهدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۸۶ شرکت تعاونی و پنج اتحادیه، کار مسکن مهر در استان یزد را دنبال می‌کنند و تاکنون نیز ۳۴ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: ۱۰هزار و ۶۲۹ واحد مسکن مهر در استان یزد عقد قرارداد شده، برای ۱۰ هزار و ۳۸۹ واحد پروانه صادر شده، کار پی‌سازی یک‌هزار و ۱۷۴ واحد تمام شده، سقف ۸ هزار و پنج واحد زده شده و در مجموع ۱۲۲ میلیارد تومان از سوی بانک مسکن استان یزد به تعاونی‌ها پرداخت شده است.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه میانگین میزان آورده اعضای تعاونی‌ها بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان بوده است، بیان داشت: قیمت تمام شده واحدها با توجه به سنتی، صنعتی یا نیمه صنعتی‌ساز بودن آنها بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان تمام شده است.

وی با بیان علت متفاوت بودن آورده اعضا در شهرهای مختلف استان یزد اظهار داشت: قیمت تمام شده مبلغ با توجه به انتخاب مصالح بر عهده تعاونی‌ها بوده و شیک و لوکس بودن واحدها یا معمولی بودن آنها به طور قطع در میزان آورده اعضا تاثیرگذار است.

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: مسکن مهر در بسیاری از شهرهای استان یزد به صورت ویلایی ساخته شده که این بناها به دلیل برخورداری از مشاعات ارزان‌تر تمام می‌شود، به طور طبیعی آورده اعضا نیز کمتر بوده و در برخی شهرستان‌ها تنها ۵میلیون تومان بوده است.

وی بیان داشت: میزان مشاعات در واحدهای آپارتمانی که اغلب در مرکز استان ساخته شده، بین ۳۰ تا ۴۰ متر بوده که این میزان خود رقم آورده را افزایش می‌دهد.

مهدی‌پور همچنین یادآور شد: ۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر در استان یزد ۱۳۰ متر زیربنا دارند و بقیه واحدها نیز بین ۸۰ تا ۹۰ متری هستند.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر واحد بر اساس متراژ آن محاسبه می‌شود، افزود: هزینه متعارف ساخت واحدهای مسکن مهر در استان یزد بین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

مهدی‌پور همچنین با اشاره به کیفیت ساخت بناها عنوان داشت: مجموعه کارشناسانی که از مسکن مهر استان یزد در نقاط و شهرستان‌های مختلف بازدید داشته‌اند، اعلام کرده‌اند که مسکن مهر در استان یزد با بهترین کیفیت در حال ساخت است.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، وی همچنین با اشاره به هزینه‌های بالای نظام مهندسی اظهار داشت: هزینه‌های نظام مهندسی از دست تعاونی‌ها خارج است و به نظر می‌رسد این امر باید در شورای مسکن استان یزد برطرف شود.

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی، جهاد عظیمی در زمینه مسکن به عنوان یکی از ابعاد اقتصاد خانواده در حال وقوع است و در استان یزد نیز امسال ۳هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی در مورد ثبت‌نام سایر متقاضیان مسکن مهر نیز عنوان داشت: برخی از تعاونی‌ها در آمار اعضای خود ریزش‌هایی دارند که متقاضیان جدید می‌توانند جایگزین آنها شوند اما ثبت‌نام جدید توسط تعاونی‌ها صورت نمی‌گیرد.

مهدی‌پور ادامه داد: بقیه موارد نیز می‌توانند به شکل گروهی از طریق مسکن و شهرسازی اقدام به شرکت در طرح مسکن مهر کنند.

 

 

    نظرات