الزام نصب تابلو مشخصات در پروژه‌ها

الزام نصب تابلو مشخصات در پروژه‌ها

1398/07/08
کد : 15021

در نشست هم اندیشی رییس و نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری قزوین نصب تابلو مشخصات فنی در پروژه‌های عمرانی از دهم مهرماه امسال در استان الزامی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان؛کاظم مجابی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین در نشست با کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری که با دستور جلسه نحوه تهیه و کنترل تابلوی مشخصات ساختمان توسط مجری، جلوگیری از ادامه اجرای پروژه‌هایی که از خدمات مجری صوری استفاده می‌کنند و جلوگیری از تخریب و گودبرداری پروژه‌ها در محل سازمان برگزار شد در این باره تهیه گزارشی از روند کار در این زمینه را ضروری دانست.

او با بیان این که یکی از تعهدات سازمان این است که تمامی پروژه‌ها باید از تابلو برخوردار باشند، تصریح کرد: تیم کنترل نظارت سازمان این برنامه را در دستور کار قرار داده و با جدیت اجرای آن را پیگیری می‌کند که امیدواریم به طور کامل عملیاتی شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: جنس و ابعاد تابلوها نیز مشخص شده و از این پس نباید هیچ پروژه‌ای بدون تابلو مشخصات باشد. البته انتظار می‌رود در حفظ و نگهداری این تابلوها اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری نیز دقت داشته باشند.

در ادامه مهندس پیله‌چی نیز با ارایه گزارشی از اقدامات سازمان در نصب تابلو برای پروژه‌ها و جلوگیری از حضور افراد غیرمرتبط در ساخت و سازها عنوان کرد: برای این منظور از دوسال گذشته در سازمان کمیته‌ای تشکیل شده و برای رفع نواقص و بهبود کار راهکارهایی شناسایی شد.

او افزود: موضوع نصب تابلو در پروژه‌ها از نیمه دوم سال گذشته جدیت بیشتری در سازمان پیدا کرد از همان زمان نیز تیم‌هایی برای راستی‌آزمایی مباحث مربوط به اجرای قوانین در ساختمان‌ها تشکیل شد که بر این اساس حضور مجریان در پروژه‌ها پررنگ شد.

حامد عبدالرزاقی، رئیس اداره مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در این نشست اظهارکرد: در حوزه مباحث اجرایی در ساخت و سازها در سال‌های اخیر با مشکلاتی روبرو شده بودیم و هرساله نیز تنگناها بیشتر می‌شد، یکی از این چالش‌ها صدور آسان پروانه اجرا برای افراد مختلف بود آن هم به گونه‌ای که از نرخ واقعی خدمات اطلاع نداشتند.

او با تاکید برضرورت استفاده از افراد متخصص در اجرای کارها بیان کرد: دقت در اجرای قوانین و مقررات در این حوزه باید با حساسیت‌های بیشتری دنبال شود، چرا که به منظور ارتقاء کیفیت در خدمات پس از این سختگیری‌ها مضاعف می‌شود. البته در این زمینه برخی قراردادها نیز باید اصلاح  شوند.

در ادامه نیز کارشناسان حاضر در جلسه درباره گودبرداری‌های غیراصولی نیز تذکراتی دادند و خواستار نظارت دقیق‌تر بر این موضوع از سوی شهرداری شدند به گونه‌ای که پیش از صدور پروانه پروژه اجرایی نشود.


گالری
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یک انجمن در شهر قزوین می باشد

      نظرات