برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان با هدف حفظ حقوق بهره بردار

برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان با هدف حفظ حقوق بهره بردار

1398/07/08
کد : 15020

  • شانزدهم مهرماه، نمایشگاه صنعت ساختمان در قزوین  کلید می خورد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان از ۱۶ تا ۱۹ مهرماه با حضور تولیدکنندگان مصالح ساختمانی استاندارد در محل دایمی ‌نمایشگاه‌های بین المللی قزوین خبر داد و این نمایشگاه را فرصتی برای فرهنگ‌سازی و آشنایی شهروندان با اهمیت ساخت و ساز با مصالح استاندارد و دارای کیفیت برشمرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان؛ کاظم مجابی در نشست خبری با خبرگزاری‌های استان که با رویکرد اطلاع رسانی برای نمایشگاه صنعت ساختمان برگزار شد در سخنانی یکی از رسالت‌های مهم این سازمان را استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد به منظور افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و جلوگیری از کاهش ضایعات ساختمانی با رویکرد حفظ محیط زیست بیان کرد.

او با بیان این که مصالح ساختمانی نقش مهمی‌در کیفیت و عمر ساختمان‌ها دارند، فرهنگ‌سازی و ترویج این سیاست نیز بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است، اظهارکرد: متاسفانه تاکنون موضوع مصالح ساختمانی به طور جدی و تخصصی مورد توجه قرار نگرفته و شاهد هستیم، امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته، ساختمان‌هایی با عمر بیش از یکصد سال همچنان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، اما در ایران از ساختمان ۱۵ تا ۲۰ ساله با عنوان فرسوده و یا کلنگی یاد می‌شود که این روند زیبنده صنعت ساختمان نیست.

وی ادامه داد: باید با آگاهی بخشی به مردم و ارتقاء کیفیت ساختمان‌ها می‌توان از این روند که منجر به هدر رفت سرمایه‌های ملی و آسیب محیط زیست می‌شود، جلوگیری کرد.

این مسوول برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان را فرصتی برای تسهیل ارتباط میان تولیدکنندگان و بهره‌برداران دانست و افزود: براساس قانون، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ساختمان یکی از رسالت‌های مهم و محول شده به سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به منظور حفظ حقوق بهره‌برداران است از این رو سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برای اولین بار در کشور نسبت به برگزاری این نمایشگاه اقدام کرده و امیدواریم برپایی این نمایشگاه، نقش بسزایی در تحقق سیاست حفظ حقوق بهره‌برداران و جلوگیری از استفاده از مصالح غیر استاندارد در ساخت و ساز داشته باشد.

مجابی با بیان این که صنعت ساختمان، فرابخشی است و در حوزه کیفیت و عمر مفید ساختمان دستگاه‌های زیادی به ویژه اداره کل استاندارد دخیل هستند، عنوان کرد: مهمترین هدف سازمان از برپایی نمایشگاه تشویق و ترغیب تولیدکنندگان و بهره‌برداران به تولید مصالح استاندارد، ارتقاء دانش بهره‌برداران نسبت به آسیب‌های ناشی از بکارگیری مصالح غیر استاندارد در ساختمان است.

او خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی و آشنایی فعالان صنعت ساختمان شامل: تولیدکنندگان، سازندگان و بهره‌برداران صنعت ساختمان با تکنولوژهای نوین در این صنعت از دیگر رویکردهای برگزاری این نمایشگاه تخصصی است و تلاش خواهد شد که در این رویداد تخصصی، قوانین و مقررات ملی ساختمان به خوبی برای شهروندان تبیین شود.

مجابی همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان بدون هیچ گونه نگاه اقتصادی بوده و تنها دغدغه ما حفظ سلامت، ایمنی و محیط زیست بهره‌برداران در این صنعت است و تلاش بر این است تا با برگزاری این رویداد، شاخص‌های کیفی ساختمان به بهره‌برداران معرفی شود.

تولید و عرضه محصولات استاندارد ساختمانی با جدیت دنبال می‌شود

مدیر کل استاندارد استان نیز دیگر سخنران این نشست بود که در سخنانی از نظارت دایم این سازمان بر حوزه تولید و عرضه مصالح ساختمانی خبر داد و بیان کرد: از نظر استاندارد مصالح ساختمانی از دو منظر شامل: تولید و نظارت بر واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در پروژه‌های در حال ساخت، حایز اهمیت و پیگیری است.

سیروس صارمی اضافه کرد: در بخش اول که به حوزه تولید باز می‌گردد، مسوولیت آن بر عهده سازمان ملی استاندارد است؛ ما نیز برای رسیدن به حد مطلوب، نظارت‌های خود را جدی تر کرده‌ایم تا از بروز تخلف جلوگیری شود.

او با بیان این که بحث اشاعه و ترویج استانداردها و جلوگیری از ورود کالاهای غیراستاندارد به جامعه از سیاست‌های اصلی این سازمان است، خاطر نشان کرد: در صنعت ساختمان موضوع حایز اهمیت دیگر نظارت بر بازار و عرضه محصولات ساختمانی است و در این زمینه طرح‌های ویژه‌ای داشتیم تا کالایی که به دست مصرف کننده می‌رسد از استاندارد برخوردار باشد.

صارمی با بیان این مطلب که استاندارد در حوزه صنعت ساختمان می‌تواند توجه به موضوع مقررات ملی ساختمان و لزوم استفاده هرچه بیشتر از مصالح ساختمانی استاندارد باشد، تصریح کرد: ریزش ساختمان چند طبقه سعادت آباد در سال ۸۷ و همچنین زلزله سال گذشته کرمانشاه مسوولان را بر آن داشته تا بیش از گذشته، استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد در ساخت و سازها را مورد توجه قرار دهند.

این مسئول یکی از راه‌های صحیح و مناسب استفاده از کالاهای استاندارد را برپایی نمایشگاه‌های تخصصی عنوان و اضافه کرد: نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان قزوین با این رویکرد برپا شده که موضوع استفاده از مصالح استاندارد به بازدید کنندگان، بهره برداران و سازندگان ساختمان به خوبی تفهیم شود،  برای مشارکت کنندگان نیز ضوابطی تعیین شده تا از ورود کالای غیر استاندارد به نمایشگاه جلوگیری شود.

نمایشگاه‌ ویترین اجناس تولیدی استان است

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان نیز در این نشست اظهارکرد: نمایشگاه‌ها به عنوان ویترین اجناس تولیدی هر استان شناخته می‌شوند و می‌توانند ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کننده را تسهیل و گسترش دهند.

هادی طاهرخانی بیان کرد: در سال‌های گذشته، نمایشگاه صنعت ساختمان توسط این شرکت در بهمن ماه هر سال برگزار می‌شد، اما امسال برای نخستین مرتبه این نمایشگاه توسط متولیان خاص از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان، معاونت امور عمرانی استانداری، اداره کل استاندارد و راه و شهرسازی در مهرماه برگزار می‌شود.

مدیر اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این نشست شعار اصلی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان را "حفظ حقوق بهره‌بردار " عنوان و اضافه کرد: این رویداد مهمی است که در استان انجام می‌شود، چراکه  برای اولین بار در سطح کشور این نمایشگاه توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین به صورت کاملا تخصصی برگزار می‌شود  و فرصت خوبی برای ایجاد وحدت و انسجام بیشتر میان متولیان صنعت ساختمان است.

ساعد معارفی با بیان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین ۶ سال متوالی عنوان برتر کشور را به خود اختصاص داد، بیان کرد: برپایی یک نمایشگاه تخصصی از مدت‌ها پیش در دستور کار جدی سازمان قرار گرفت و به منظور برنامه ریزی بهتر و جلوگیری از ورود کالاهای غیر استاندارد به نمایشگاه، کمیته ارزیابی‌ محصولات در سازمان تشکیل شد.

این مسوول بیان کرد: در استان قزوین وحدت و انجام چشمگیری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان با دیگر دستگاه های اجرایی وجود دارد و این مایه مباهات است.

۸۰ درصد از مشارکت کنندگان در نمایشگاه قزوینی هستند

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان قزوین نیز در این نشست با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر 4هزار متر مربع فضا اظهارکرد: یک هزار و ۹۵۳ متر مربع از این نمایشگاه با شیوه نوین غرفه‌آرایی در 79 غرفه و مجموع ۵۷ پلاک محصولات و اجناس تولیدی خود را عرضه خواهند کرد.

رضا تاجرباشی افزود: ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در این نمایشگاه از تولیدکنندگان صنعت ساختمان استان هستند و مابقی نیز از سایر استان‌ها حضور می‌یابند.


گالری
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یک انجمن در شهر قزوین می باشد

      نظرات