نصب 770 دستگاه کنتور هوشمند در شهرستان همدان

مدیر منابع آب شهرستان همدان گفت: طی دو هفته گذشته 770 کنتور هوشمند در همدان برای مصارف مختلف نصب شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس محمد رضی در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان اظهار کرد: از ابتدا اجرای طرح احیاء وتعادل بخشی تعداد 770 کنتور هوشمند در همدان نصب شده که از این تعداد 72 درصد برای مصارف کشاورزی، سه درصد برای مصارف صنعتی، 11 درصد در بخش شرب روستایی و هفت درصد نیز در بخش شرب شهری بوده است.

وی افزود: براساس سند راهبردی سالجاری، شهرستان همدان نصب 80 کنتور را متعهد شده است که تاکنون 47 دستگاه کنتور یعنی 60 درصد آن نصب شده است.

مدیر منابع آب شهرستان همدان در خصوص عملکرد  انسداد چاه‌های غیرمجاز ادامه داد: از سال 93 تاکنون 486 حلقه چاه غیرمجاز با 20 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب پر و مسدود شده است.

رضی ادامه داد: از ابتدای امسال 56 مورد تصرف در رودخانه های شهرستان شناسایی شده است که مساحت آن 60 هزار مترمربع می باشد.

وی گفت: در فروردین سالجاری جهت مقابله با سیلاب تمهیداتی انجام شد که از جمله آن لایروبی بموقع نقاط سیل خیز، انتقال آب سیل بندها از اراضی کشاورزی به رودخانه ها و تشکیل کارگروه های مختلف می توان اشاره نمود.

مدیر منابع آب شهرستان همدان افزود: در خصوص تخصیص آب به شهرستان همدان همچنان تخصیص برنامه پنجم را که همان 332 هزار مترمکعب بوده است تخصیص داده شده است و درخصوص برنامه ششم هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است.

رضی تاکید کرد: 50 درصد این تخصیص ها به صنایع وابسته به کشاورزی و مابقی به صنایع دیگر تخصیص می یابد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای همدان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای همدان

    شركت آب منطقه‌ای همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات