واگذاری پروژه‌های عمران روستایی به بسیج سازندگی

واگذاری پروژه‌های عمران روستایی به بسیج سازندگی

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان خواستار واگذاری برخی از پروژه‌های روستایی به سازمان بسیج سازندگی شد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ازهاری شنبه شب در جلسه برنامه‌ریزی اردوهای طرح هجرت ۳ در سنندج، اظهار داشت: استفاد از توان و ظرفیت بسیار خوب بسیج سازندگی در راستای اجرای پروژه‌های مختلف در روستاها و شهرها با توجه به توانایی‌های این نهاد در سال ۹۰ باید مورد توجه همه ارگان‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به قابلیت و توانایی بسیج سازندگی برای ورود به عرصه‌های مختلف، همه دستگاه‌ها باید با همکاری و تعامل با این سازمان نهایت استفاده از این ظرفیت ارزشمند را ببرند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان تاکید کرد: نهادها و ارگان‌های اجرایی در قالب آئین‌نامه و تصمیماتی که در ستاد پشتیبانی برنامه‌های طرح هجرت ۳ گرفته می‌شود، باید زمینه استفاده از آن را فراهم نمایند.

ازهاری افزود: همه دستگاه‌ها پروژه‌های امانی خود را در قالب سه بند می‌توانند به بسیج سازندگی واگذار کنند.

وی افزود:‌ دستگاه‌ها می‌توانند اجرای برخی از پروژه‌های خود را به صورت کامل به بسیج سازندگی واگذار و یا به صورت ناظر در اجرای کار و پروژه خود مشارکت داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان خواستار واگذاری برخی از پروژه‌های روستایی به این نهاد شد و افزود: انجام و اجرای پروژه‌های مختلف در اقصی نقاط کشور توسط بسیج سازندگی گام ارزشمندی در راستای توسعه و آبادانی و ریشه‌کن شدن محرومیت در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: ادارات باید با بررسی و دسته‌بندی نیازمندی‌های خود در راستای به کارگیری و استفاده از این ظرفیت توانمند در عرصه‌های مختلف با عقد تفاهمنامه و قراردادهایی در سطح استان اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان اضافه کرد: ادارات و ارگان‌ها میتوانند با اعلام نیازمندی‌هایشان پروژه‌هایی را که به دلایل مختلف پیمانکاران حاضر به انجام آنها نیستند، در قالب تفاهمنامه و قرارداد به بسیج سازندگی واگذار کنند.

وی همچنین با اشاره به تاثیرات مثبت اجرای طرح اردوهای هجرت ۳، گفت: این اردوها که هر ساله در ایام اوقات فراغت و تعطیلات در سراسر کشور برگزار می‌شود، بسترساز افزایش مسئولیت‌پذیری جوانان نیز می‌شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان تصریح کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، کمک به عمران و آبادانی روستاها و اشاعه فرهنگ کار و تلاش، کمک به دولت در توسعه سازندگی معنوی و مادی کشور و کمک به ایجاد زمینه‌های اشتغال از تاثیرات مهم برگزاری این اردوها است.

وی ایجاد محیط سالم و بانشاط برای جوانان در عرصه کار، فعالیت و کمک به دولت در امرسازندگی را از دیگر اهداف تشکیل و برگزاری اردوهای بسیج سازندگی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای اردوهای طرح هجرت با برنامه‌های متنوع فرهنگی و عمرانی موجب ایجاد تحول در مناطق محروم استان و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان می‌شود.

 

 

    نظرات