تلاش برای ساخت‌وساز غیرمجاز کافی نیست

تلاش برای ساخت‌وساز غیرمجاز کافی نیست

www.BanaNews.irمعاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به وجود ساخت‌وساز غیرمجاز در سطح وسیع در آذربایجان غربی تلاش در این زمینه در سطح استان کافی نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدجواد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ساخت‌وساز غیرمجاز معضل اساسی در استان است هر چند در این ارتباط اقداماتی انجام شده است ولی کافی نیست.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه ارائه دهیم تا شاهد به صفر رسیدن ساخت‌وساز غیرمجاز باشیم.

محمودی با بیان اینکه در این زمینه باید به دنبال راه‌های قانونی باشیم، خاطرنشان کرد: از این طریق است که بر مردم فشار وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت‌وساز غیرمجاز عمدتا در حاشیه شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: در این زمینه باید شهرداری‌ها به خوبی وارد عمل شوند.

این مسئول با بیان اینکه با افزایش میزان ساخت‌وساز غیرمجاز میزان درآمد شهرداری‌ها از محل پروانه ساخت کمتر می‌شود، اظهار داشت: شهرداری‌ها باید به دنبال منابع درآمدی جدیدی باشند.

محمودی با اشاره به انتخاب شهردار جدید ارومیه، تصریح کرد: امید می‌رود با انتخاب شهردار جدید توسط شورای اسلامی شهر شاهد روند و تسریع هر چه بیشتر در پروژه‌های عمران شهری باشیم.

وی در ادامه به جذب سرمایه‌گذار در استان تاکید کرد و افزود: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و سهل‌ و روان‌سازی این امر یکی از برنامه‌های در دست اقدام در سطح استان است که در این راستا استاندار آذربایجان غربی نیز به جد پیگیر موضوع هستند.

این مسئول توجه در هزینه‌کرد بیت‌المال را خواستار شد و گفت: ارائه گزارش‌های واقعی به مردم باید سرلوحه امور مسئولان قرار گیرد و باید اعتقاد داشته باشیم که مردم فهیم هستند و مسائل را خوب درک می‌کنند پس گزارش غلط ارائه ندهیم چرا که نیازی به این امر در نظامی که مردم آن تابع ولایت‌فقیه هستند نمی‌بینم.

محمودی ابراز داشت: در شهرداری‌ها باید بودجه‌های تنظیمی واقع‌بینانه باشد به طوری که بتوان آن را تحقق بخشید که در این زمینه نیاز به تخصص‌گرایی در شهرداری‌ها داریم.

 

 

    نظرات