پرداخت بدون سقف تسهیلات مسکن در زیلایی

پرداخت بدون سقف تسهیلات مسکن در زیلایی

www.BanaNews.irرئیس کارگروه زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات ساخت مسکن و حمام، بدون محدودیت به همه متقاضیان در منطقه زیلایی پرداخت می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) منوچهر حبیبی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به این‌که کارگروهی از سوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ماموریت یافته تا بسته‌ای را برای ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی از زیلایی آماده کند، اظهار داشت: منطقه زیلایی برای احداث کارخانه‌های آب‌معدنی، مزارع پرورش ماهی و زنبورداری بسیار مستعد بوده و این کارگروه تصمیمات لازم را در این مورد اتخاذ کرده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پروژه پمپاژ آب موردزرد زیلایی یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که با مساحت ۲۱۵ هکتار در این منطقه در حال اجرا است و به تنهایی ۶۰۰ نفر اشتغال‌زایی دارد.

حبیبی بیان داشت: عملیات ساخت گلزارهای شهدا در زیلایی با اولویت در دستور کار بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق متعهد شدند امکانات لازم را در این گلزارها مستقر کنند.

حبیبی با اشاره به وجود ۶۶ شهید و ۱۹۰ جانباز در زیلایی یادآور شد: طرح احداث مسکن والدین شهدای زیلایی در کارگروه زیربنایی تصویب شد.

رئیس کارگروه زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که حدود ۴۰ درصد مردم زیلایی عشایر هستند، عنوان داشت: پرورش مرغ بومی یکی از مهم‌ترین راه‌های آسان درآمدزایی در این روستاها بوده که مردم می‌توانند با روی آوردن به این شغل نیاز استان را در بخش مرغ و تخم‌مرغ که هم‌اکنون ۷۵ درصد آن از استان‌های دیگر وارد می‌شود، تامین کنند.

وی از اجرای ۳۷ هکتار باغات دیم در زیلایی خبر داد و ابراز داشت: اداره‌کل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل برای اعطای وام به متقاضیان زنبورداری، پرورش مرغ محلی، احداث باغات، مزارع ماهی و احداث خانه ترویج دارد.

حبیبی اعلام کرد: در همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار در منطقه زیلایی، طرح هادی اجرا شده و این طرح در روستای پوله نیز امسال به اتمام می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: مطالعه احداث سد شب‌لیز در زیلایی به پایان رسیده و این سد به زودی اجرایی می‌شود.

حبیبی ادامه داد: ایجاد ۶ باب دفتر آی.تی.سی روستایی در این منطقه در حال اجرا است و ایستگاه مخابراتی شب‌لیز در هفته جاری فعال و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به آمادگی اداره‌کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی حمل ‌و نقل روستایی زیلایی اشاره کرد و از متقاضیان تاکسی روستایی و بین بخشی خواست با مراجعه به نهادهای مربوطه ثبت‌نام کنند.

حبیبی خدمات نظام را در مناطق محروم بی‌نظیر دانست و گفت: فیبر نوری به این منطقه نیز رسیده و هر خانواده‌ای که متقاضی خط تلفن باشد، این آمادگی از جانب شرکت مخابرات وجود دارد که به روز آن را واگذار کند.

به گزارش بنانیوز ،معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در پرداخت قبوض آب و برق این منطقه از سوی مردم مشکل داریم، به‌طوری‌که بسیاری افراد کنتور نصب نکرده و اشتراک ندارند که برای برطرف‌کردن این مشکل مقرر شده امکان خرید کنتور و پرداخت قبوض در نزدیک‌ترین نقطه شهری یعنی مارگون، توسط شرکت آب‌ و فاضلاب فراهم شود.

 

 

    نظرات