سقف آورده متقاضیان مسکن مهر تعیین شود

سقف آورده متقاضیان مسکن مهر تعیین شود

مدیرکل تعاون خوزستان تعیین سقف برای آورده متقاضیان مسکن مهر را خواستار شد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مسعود امینی شامگاه شنبه در شورای مسکن استان با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد متقاضیان مسکن مهر سهم خود را در این طرح آورده‌اند، افزود: برخلاف اظهارات و وعده‌های گذشته مسئولان وزارت مسکن، مبنی بر پرداخت یک میلیون تومان سهم آورده در حال حاضر مطالبه پول از متقاضیان متوقف نشده و با طی روند افزایشی، هر روز بیشتر می‌شود.

به گفته وی، این امر سبب بی‌اعتمادی در تعاونی‌ها شده و علاوه بر اینکه دیگر حرف مسئولان را باور نمی‌کنند، انگیزه‌ای نیز برای پرداخت سهم آورده ندارند.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارشات، متقاضیان یک شهر از یک میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان آورده داشته‌اند؛ این در حالی است که وزارت مسکن اعلام کرده درخواست بیش از ۶ میلیون تومان از متقاضیان ممنوع است و شماره‌هایی نیز برای شکایت‌های مردمی اعلام شده است.

امینی افزود: بر اساس اعلام وزارت مسکن تاکنون ۸۰ تن از متقاضیان از من به عنوان مدیرکل تعاون شکایت کردند.

وی همچنین مشکل مسکن مهر بندر امام را جاده دسترسی و عدم همکاری بانک صادرات عنوان کرد و بررسی پرونده‌های مربوط به بانک صادرات که با تاخیر بسیار مواجهند را خواستار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان نیز در این نشست تعداد متقاضیان مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را ۱۱ هزار و ۵۹۸ نفر اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، محمد شهیدزاده گفت: تعداد متقاضیان مسکن مهر در این شهرها نسبت به یک ماه پیش ۹۲۶ نفر افزایش دارد.

وی افزود: تاکنون ۸ هزار و ۵۱۴ فقره از درخواست‌های متقاضیان به بانک برای تسهیلات به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی نیز در ادامه این نشست گفت: حدود ۱۵ درصد از واحدهای مسکن مهر استان غیرفعال هستند.

نصرالله دهقانی افزود: واحدهای مسکن مهر استان از مرز ۷۴ هزار واحد گذشته و به ۸۴ هزار واحد رسیده است.

وی افزود: برای استفاده بهتر از تسهیلات باید واحدهایی که غیرفعال هستند از برنامه حذف شوند و تمرکز بر واحدهای فعال باشد.

 

 

    نظرات