آزاد سازی ۲۱۱ هکتار از اراضی حریم و بستر زاینده رود

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اعلام آزاد سازی 211 هکتار از اراضی حریم و بستر زاینده رود گفت: در استان اصفهان تاکنون ۹۰ کیلومتر دیواره سازی ، ۱۵۰ کیلومتر لایروبی و آزادسازی در حریم و بستر رودخانه‌ها و حدود ۴۰۰ کیلومتر شاخص گذاری در حریم و بستر رودخانه‌ها صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان ، مهندس احمدرضا صادقی در نشست رسانه ای امروز با تأکید بر این که در پهنه ی 105 هزار کیلومتری استان اصفهان حدود شش هزار کیلومتر مسیر رودخانه ها در استان اصفهان شناسایی شده است، افزود: چهار هزار کیلومتر از طول مسیر رودخانه های استان قابلیت اجرای برنامه های مطالعاتی دارد.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به شروع مطالعات رودخانه ها از دهه 70 در کشور اظهار کرد : تاکنون مطالعات حدود دوهزار و 5۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان با احتساب زاینده رود انجام شده است .

صادقی با بیان این که از سال ۱۳۷۸ مطالعات رودخانه زاینده رود از سرشاخه کوهرنگ تا تالاب گاوخونی انجام شد ، تصریح کرد: امروز حوضه آبریز زاینده رود و تالاب گاوخونی دارای نقشه‌های مصوب هستند.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان این که مرحله نخست ساماندهی حریم و بستر رودخانه ها در استان اصفهان از فروردین ماه سال ۱۳۹۳ از محل بند آبشار تا محدوده شهر زیار آغاز شد ، گفت : در این محدوده جاده ساحلی به طول ۳3 کیلومتر و به پهنای ۲۰ متر ایجاد و حدود هشت کیلومتر دیواره سازی انجام شد.

صادقی با تأکید بر این که  مرحله دوم طرح ساماندهی حریم و بستر رودخانه از زمستان سال ۱۳۹۵ آغاز شده است، گفت: بر اساس نقشه های اجرایی مرحله دوم از روستای چم طاق شهر باغبهادران تا باغ پرندگان اصفهان به رغم تمامی مشکلات پیشرفت خوبی داشته است.

وی خاطر نشان کرد : اقدامات لایروبی ، دیوار سازی و ایجاد جدار ساحلی علاوه بر رودخانه زاینده رود در رودخانه های استان از جمله در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، خوانسار، شهرضا و شهرهای دیگر اصفهان نیز انجام شده است‌.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اصفهان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اصفهان

    شركت آب منطقه‌ای اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات