سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان آذرماه در تهران برگزار می‌شود

سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان آذرماه در تهران برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، "قاسم تقی‌زاده خامسی" در حاشیه نشست قائم مقام وزیر نقلیات تاجیکستان با وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران به تشریح اهداف سفر هیئت تاجیکی به ایران پرداخت و افزود: این سفر بر اساس تمایل دو کشور برای فعالیت بیشتر شرکت‌های پیمانکار و مشاور ایرانی در کشور تاجیکستان صورت گرفته است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اتمام تونل انزاب تاجیکستان، گفت: این تونل یکی از پروژه‌هایی است که توسط شرکت‌های ایرانی مراحل نهایی ساخت خود را در این کشور طی می‌کند و در این سفر مقرر شده است تا در خصوص مراحل نصب تجهیزات باقی‌مانده تونل مذاکرات لازم صورت گیرد.
تقی‌زاده خامسی تاکید کرد: هزینه اجرای این طرح حدود 10.5 میلیون دلار است که نیمی از آن توسط ایران و مابقی توسط کشور تاجیکستان تامین خواهد شد. درصددیم با تکمیل این پروژه فعالیت‌های بسیار بیشتری را با این کشور آغاز کنیم و امیدواریم تا پیش از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور بتوانیم به نتایج مثبتی در جهت توسعه همکاری‌های میان دو کشور دست پیدا کنیم.
معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه وزارت نیرو مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان را بر عهده دارد، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سیزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور 11 و 12 آذرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.
سهراب میرزازاده، قائم مقام وزیر نقلیات نیز در حاشیه این نشست هدف از سفر خود به تهران را هماهنگی و همکاری بیشتر شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های در دست انجام تاجیکستان دانست.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات