سرپرست شرکت آبفار استان زنجان خبر داد: احداث ایستگاه پمپاژ و شبکه توزیع آب شرب در روستای "محمدخلج" شهرستان خدابنده/ رفع کامل مشکل آب شرب این روستا تا پایان مهرماه

سرپرست شرکت آبفار استان زنجان خبر داد: احداث ایستگاه پمپاژ و شبکه توزیع آب شرب در روستای "محمدخلج" شهرستان خدابنده/ رفع کامل مشکل آب شرب این روستا تا پایان مهرماه

سرپرست شرکت آبفار استان زنجان از اتمام پروژه احداث شبکه توزیع و ایستگاه پمپاژ آب شرب روستای "محمدخلج" شهرستان خدابنده در این استان خبر داد و گفت: مشکل آب شرب ساکنان این روستا تا پایان مهرماه جاری به‌طور کامل مرتفع خواهد شد.

علیرضا جزءقاسمی افزود: احداث شبکه توزیع و ایستگاه پمپاژ ذخیره آب شرب روستای "محمدخلج" شهرستان خدابنده به اتمام رسیده و با رفع نواقص ناشی از سرقت‌ها، تجهیز چاه قدیمی روستا و اصلاح خط انتقال موجود که بر اثر نصب انشعاب‌های غیرمجاز از بین رفته بود، مشکل آب شرب روستا حداکثر تا پایان مهرماه به‌طور کامل مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرداخت به‌موقع آب بهای مصرفی، روند خدمات‌رسانی به روستاها را سرعت می‌بخشد، گفت: عدم پرداخت آب بها از سوی اهالی روستای محمدخلج شهرستان خدابنده خدمات‌رسانی به روستای فوق را با مشکل مواجه کرده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان افزود: روستای محمدخلج با بیش از 500 خانوار تا سال 94 جزو روستاهای تحت پوشش بوده که تامین آب و احداث تاسیسات آبرسانی جدید در پروژه مجتمع زاغج پیش‌بینی شده بود، اما متاسفانه در حال‌حاضر به‌دلیل عدم پرداخت آب بها، وجود انشعاب‌های غیرمجاز و فرسودگی شبکه توزیع به‌صورت غیرفعال درآمده و اهالی روستا از چاه‌های منازل و روستاهای همجوار آب شرب خود را تامین می‌کنند.

وی یادآور شد: پاییز سال 96 بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده در نتیجه پرداخت۴۰ میلیون تومان از آب بهای معوقه و توافق‌های صورت گرفته پروژه آبرسانی روستای محمدخلج با اولویت نسبت به سایر روستاهای مجتمع زاغج در دستور کار قرار گرفت.

جزءقاسمی اظهار کرد: نگهداری از تاسیسات آبرسانی و خدمات رسانی مطلوب به مشترکان روستایی در گرو تعامل و همکاری شایسته و دو سویه مشترکان با شرکت است و نبایستی از آب آشامیدنی جهت مصارف کشاورزی به‌صورت غیرمجاز استفاده کرد.

وی در خصوص وضعیت آب شرب روستای صالح‌آباد نیز گفت: روستای صالح آباد با 90 خانوار و 270 نفر جمعیت از روستاهای بخش مرکزی شهرستان خدابنده و از روستاهای غیرتحت پوشش شرکت آبفار است.

سرپرست شرکت آبفار استان زنجان افزود: سال گذشته آبفار خدابنده با همکاری و مشارکت دهیاری و بسیج سازندگی اقدام به حفر یک حلقه چاه جهت تامین آب شرب اهالی روستای روستای صالح آباد نموده و برای مابقی انجام پروژه آبرسانی در سال جاری 250 میلیون تومان اعتبار مصوب شده است.

این مقام مسئول، محل تامین آب شرب روستای صالح آباد را یک رشته قنات قدیمی در دو کیلومتری بالادست روستا عنوان و خاطرنشان کرد: آب این قنات از نظر کیفی مناسب است.

جزءقاسمی با اشاره به اینکه شرکت آبفار برای روستاهای غیر تحت پوشش نیز از طریق خانه‌های بهداشت اقدام به توزیع مواد گندزدا می‌کند، افزود: کلرزنی قنات روستای صالح آباد نیز از طریق دهیاری و بهورز روستا صورت گرفته و چاه‌های حفر شده در پایین‌دست روستا صرفا" جهت مصارف شستشو و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان یک شرکت در شهر زنجان می باشد

      نظرات