چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق در نمایشگاه بین‌المللی مشهد با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر برپا شد

چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق در نمایشگاه بین‌المللی مشهد با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر برپا شد

همزمان با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی برق، تجهیزات و صنایع وابسته نخستین نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان همزمان با افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی برق، تجهیزات و صنایع وابسته نخستین نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا شد.

صنعت برق از شرکت‌های فعال در برطرف کردن نیازهای داخل حمایت می‌کند

مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر، با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در مشهد اظهار کرد: در این دوره از برگزاری نمایشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان کار خود را به نحو مطلوبی ارائه کردند؛ به طوری که در جهت رفع نیازهای صنعت برق کشور گام‌های موثری برداشته‌ و به کار خود در این راستا ادامه می‌دهند. در این نمایشگاه تنوع محصولات به اندازه کافی وجود داشته و برنامه‌های جدی برای طرح موضوعات صنعت برق و ارائه راه حل در این خصوص داشتند.

وی ادامه داد: صنعت برق اولویت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن، تامین برخی از تجهیزات است. البته تامین این تجهیزات از خارج کشور پرهزینه و دشوار است. در این نمایشگاه نیرو‌های جوان حاضر در شرکت‌های دانش‌بنیان کار خود را با استفاده از توان داخل به خوبی عرضه کرده‌اند. مجموعه این اقدامات منجر به تحولی در صنعت برق خواهد شد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: یکی از ابتکارات در برگزاری این دوره از نمایشگاه، بررسی موضوعات و مشکلات صنعت برق است که شرکت‌های دانش‌بنیان ایده‌های خود را در راستای مرتفع شدن مسائل این صنعت ارائه می‌کنند. صنعت برق از شرکت‌هایی که در جهت رفع نیازهای این صنعت فعالیت دارد، حمایت کامل می‌کند. صنعت برق در حمایت از پروژه ها و تامین مالی آن حتما برنامه خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر ابراز امیدواری کرد با برگزاری این نمایشگاه بتوان نیازهای داخل کشور را برطرف ساخت.

شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت برق حمایت می‌شوند

در همین خصوص مهندس رضا ریاحی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان، گفت: آنچه در نمایشگاه صنعت برق مشهد آغاز شده، تلاشی برای گردآوری توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است تا متخصصان ما مشکلات خود را مطرح و از آن سو، شرکت‌های دانش‌بنیان راه حل پیدا کنند. امسال نمایشگاه برق در سطح خوبی برگزار شده و شرکت‌های زیادی در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: رویکرد این نمایشگاه در جهت تولید داخلی و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، است. این نشان می‌دهد حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در جهت تمرکز بر ساخت داخل است. برق خراسان نیز کمک کرد این موضوع صورت گیرد. از مدت‌ها قبل تلاش شده است شرکت‌های فعال در حوزه تولید داخل، حضور فعالی در این نمایشگاه داشته باشند.

ریاحی خاطرنشان کرد: یکی از ابتکارات دیگر، ایجاد پنلی بود که تلاشی برای گردآوری توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است تا متخصصان ما مشکلات خود را مطرح و از آن سو، شرکت‌های دانش‌بنیان برای آن راه حل پیدا کنند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در خصوص نیازهای اصلی صنعت برق گفت: بیشترین نیازهای ما در زمینه ساخت تجهیزات در حوزه توزیع، انتقال و تولید است. حمایت ما از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تعریف پروژه‌های تحقیقاتی برای آن با هماهنگی پارک علم و فناوری است.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در حاشیه این رویداد، پنل‌های تخصصی برای ارائه نیازهای صنعت برق به شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود.

در همین راستا نخستین پنل تخصصی این نمایشگاه نشستی تحت عنوان «چالش‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت برق و الکترونیک» بود که در آن دکتر سید هاشم اورعی میرزمانی، دکتر علی فتوت احمدی و دکتر محمدرضا پاکروان از دانشگاه صنعتی شریف، دکتر مصطفی رجبی مشهدی از شرکت توانیر، دکتر حبیب رجبی مشهدی و دکتر رضا لطفی از دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر خلیل مافی‌نژاد از دانشگاه صنعتی سجاد حضور داشتند.

دومین میزگرد تخصصی این رویداد نیز «فرصت‌های شغلی و چالش‌های اشتغال در صنعت برق و الکترونیک» بود که در آن مهندس رضا ریاحی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان، مهندس علی سعیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد، دکتر سلمان سفیدچیان مشاور مدیریت منابع انسانی شرکت نیان الکترونیک، مهندس سیدحسین عبدالخالق‌زاده مدیرعامل شرکت تولید برق شمس، مهندس اصغر نصرآبادی رئیس هیات مدیره انجمن کارفرمایی تانیر و مهندس ابوالفضل کشافی دبیر کانون انجمن‌های کارفرمایی برق ایران حضور داشتند.

شایان ذکر است چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی برق، تجهیزات و صنایع وابسته از سوم تا ششم مهر ماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.
/ لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خراسان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای خراسان

    شرکت برق منطقه ای خراسان

    شرکت برق منطقه ای خراسان یک شرکت در شهر مشهد می باشد

      نظرات