فوریت ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد تصویب شد

فوریت ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد تصویب شد

www.BanaNews.irنمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح ادغام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به تصویب رساندند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فوریت این ادغام در جلسه امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با ۱۴۹ رای موافق، ۴۳ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

طرح ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد با دو فوریت با ۸۳ امضا به صحن علنی مجلس تقدیم شده بود.

در این طرح آمده است: با توجه به اهمیت گردشگری در کشور چون ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا از نظر جاذبه های گردشگری است و بر اساس سند چشم انداز باید بتواند در کشورهای منطقه جایگاه برتر را با توجه به استعدادها پیدا کند و همچنین به منظور کوچک سازی دولت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، کم کردن هزینه دولت و کاهش هزینه های غیر ضروری و نظارت بر اهداف گردشگری کشور این طرح با قید دو فوریت به صحن علنی مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، عیسی جعفری نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین مخالف فوریت این طرح گفت: پیشنهاد دهندگان این طرح به دلیل برخی عزل و نصب ها در راستای برخورد با یک فرد می خواهند یک سازمان را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: وزارت ارشاد در انجام وظایف محوله اش مشکلات زیادی دارد بنابراین ما نباید سازمان عریض و طویل دیگری را به آن اضافه کنیم.

بهمن محمدیاری نماینده مردم تالش و ماسال در ادامه جلسه به عنوان موافق این طرح گفت: سازمان میراث فرهنگی وظایف محوله را به خوبی انجام نداده و با بی برنامگی جایگاه این سازمان را در سطح جهان تنزل داده است.

وی تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی در طول سه سال اخیر نتوانسته درآمد مندرج در بودجه را عاید کشور کند.

علی یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس به عنوان دومین مخالف فوریت این طرح گفت:ارائه این طرح فوریت ندارد زیرا با ادغام این سازمان در وزارت ارشاد جایگاه آن را در سطح بین الملل تنزل داده و مرگ میراث فرهنگی را رقم می زنیم.

نورالله حیدری نماینده مردم کوهرنگ نیز به عنوان آخرین موافق گفت: مجلس هشتم در مدت باقیمانده باید جهت مبارزه با گروه انحرافی سازمان میراث فرهنگی را با وزارت ارشاد ادغام کند.

وی تاکید کرد: این ادغام باعث تنزل سازمان گردشگری نمی شود بلکه سطح این سازمان را به سطح یک وزارتخانه ارتقا می‌دهد.

در ادامه جلسه دو فوریت این طرح با ۱۲۹ رای موافق ، ۶۹ رای مخالف، ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در مجلس به تصویب نرسید زیرا تصویب این دو فوریت نیازمند رای مثبت دو سوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

پس از آن یک فوریت طرح ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد به رای نمایندگان گذاشته شد. این فوریت با ۱۴۹ رای موافق، ۴۳ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از ۲۱۷ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید. بنابراین یک فوریت طرح ادغام دو سوم آرای مثبت نمایندگان را به دست آورد.

 

 

    نظرات