پیچیدگی عملیات اجرایی محور طالقان- هشتگرد با پيشرفت 87 درصدی

پیچیدگی عملیات اجرایی محور طالقان- هشتگرد با پيشرفت 87 درصدی

معاون وزیر راه و شهرسازی طالقان- هشتگرد را یکی از مرتفع‌ترین محورهای کشور دانست و گفت: بهره‌برداری از این محور با کاهش ۳۵ کیلومتری طول مسیر، زمان سفر به طالقان را نسبت به راه موجود یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، خیراله خادمی صبح دیروز در بازدید از محور طالقان- هشتگرد گفت: این مسیر یکی از صعب‌العبورترین محورهای در حال اجرای کشور است و با توجه به ارتفاع و سازند زمین‌شناسی پیچیده در منطقه، عملیات اجرایی در این منطقه با سختی بیشتری انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و برودت هوا فصل کاری در این محدوده کوتاه است و بیشتر عملیات اجرایی  در شش ماه نخست سال انجام می‌شود.
وی با اشاره به شدت بارش‌ها در اوایل سالجاری خبر داد: شدت بارندگی ها در منطقه به حدی بود که زمین در بخش‌هایی از مسیر دچار رانش شد و در حال حاضر مشغول رفع نقاط لغزشی محور هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از این محور را گام مهمی در سهولت دسترسی به شهرستان طالقان ذکر کرد و اظهار داشت: بهره‌برداری از این محور با کاهش ۳۵ کیلومتری طول مسیر، زمان سفر به طالقان را نسبت به راه موجود یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند و با توجه به مشخصات پایین محور موجود، این مسیر ضمن افزایش سرعت، ایمنی بیشتری به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸7 درصد اعلام کرد و گفت ‌با توجه به کوهستانی بودن مسیر تاکنون ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پروژه هزینه شده است که ارزش ریالی امروز آن معادل ۲۵۰ میلیارد تومان است.
وی تونل در دست اجرای این محور را جزو مرتفع‌ترین تونل‌های در دست ساخت کشور دانست و اظهار کرد: تونل قطعه دوم این پروژه ۹۶۰ متر طول دارد که با پیشرفت فیزیکی ۱۴ درصد در حال اجرا است.

شایان ذکر است در این بازدید مهندس رضایی - مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، مهندس قزوینیان - مدیر مهندسی و ساخت اداره کل ، فرماندار طالقان و روسای ادارات شهرستانهای طالقان و ساوجبلاغ معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کردند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات