مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه  و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، غلام محمد زارعی نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در این آیین گفت: علیرغم شرایط اقتصادی کشور توانسته‌ایم بسیاری از پروژه‌های بویراحمد و دنا را به اتمام برسانیم، نه نفت 140 دلاری، نه فروش 4ونیم میلیون بشکه نفت در روز و نه برگشت منابع درآمدی نفت را داریم اما با این شرایط فاز اول پروژه راه‌آهن یاسوج-اقلید اجرایی شد.
زارعی در ادامه افزود: برای پایدار کردن ردیف اعتباری در قانون بودجه سالیانه تلاش می‌کنیم اتفاقاً در همین موضوع از ناحیه دولت رقم صفر بود که برای حفظ ردیف بودجه از منابع عمومی و با چانه‌زنی‌هایی که صورت گرفت و تعاملاتی که وجود داشت خوشبختانه رقم قابل‌توجهی جذب شد.
وی بابیان اینکه پیمانکاران؛ سرمایه‌های ارزشمندی هستند، اظهار کرد: پیمانکاران با تمام داشته‌ها برای عمران و آبادانی استان قدم برمی‌دارند. بارها گفته‌ام که نگاه به پیمانکار باید تغییر کند چون یک فرصت برای جامعه است. وقتی فردی از ظرفیت‌های خود برای آبادانی اقدام می‌کند و دولت مطالباتش را بسیار عقب پرداخت می‌کند. بدین ترتیب توجه به این بخش باید عادلانه و توجه به بخش نیروی انسانی در این مجموعه موردتوجه قرار گیرد.
زارعی بیان داشت: تعلق‌خاطر سازمانی برای رسیدن به هدف‌هایی درراه و شهرسازی یک ضرورت است اما ایجاد تشویق، انگیزه و تحریک احساس تعلق سازمانی مدیریت دلسوزانه، تدبیر و خلاقیت نیاز دارد، امیدوارم با این روحیه گام‌های بلندی برای استان برداریم و موفقیت‌های زیادی نصیب استان شود.
وی در پایان گفت: راه‌های مواصلاتی همواره موردتوجه ماست اگر در این استان شاهد مهاجرت معکوس هستیم به برکت عمران و آبادانی در روستاها  است.

همچنین پژمان نیک اقبالی، مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از قول مساعد وزیر برای اتصال یاسوج به شبکه آزاد راه" اصفهان-شیراز"خبر داد و گفت: محمد اسلامی تاکید کرد در صورت نبود سرمایه‌گذار، وزارتخانه خود ورود و فعالیت را آغاز می کند.

وی افزود: در نشست کوتاهی که با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی داشتم 3 خواسته از وی داشتم که در زمینه هر سه مورد قول مساعد دادند.

نیک اقبالی با اشاره به ضرورت اتصال کهگیلویه و بویراحمد به اتصال شبکه آزاد راه اظهارکرد: وزیر از این پیشنهاد استقبال کرد و از معاونان خود خواست این مسئله را پیگیری کنند و در صورت نبود سرمایه گذار ، وزارتخانه فعالیت را آغاز کند.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تکمیل و راه اندازی پروژه راهسازی پاتاوه -دهدشت و نیز توسعه فرودگاه یاسوج نیز در نشست با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مورد بحث قرار گرفت که وعده‌های خوشی در این زمینه برای مردم داریم.

نیک اقبالی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی گفتند خرید چندین هواپیما در دستور کار بوده که بدون شک فرودگاه یاسوج را به طور ویژه کمک خواهیم کرد و اتصال استان به آزاد راه و خط ریل را در برنامه کاری داریم.

وی خطاب به سیاسیون و مجموعه دست اندرکان ادامه داد: اجازه دهید پروژه‌های ملی را بدون ورود به مرزبندی‌ها و حاشیه‌ها انجام دهم و پشتیبان من باشید.از رسانه ها انتظار همکاری دارم و در واقع فضای رسانه‌ای استان نیاز به اصلاح و توجه دارد و باید همدیگر را به حاشیه نبریم.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهترین پارتی و سفارش پیمانکاران نزد من "کار خوب" است، عنوان کرد: هر کجا پیمانکاری خوب کار کند حمایت می‌کنم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

نیک اقبالی یکی دیگر از اولویت‌های خود را باز آفرینی شهری و طرح‌های جامع و تفصیلی عنوان و بیان کرد: مشکل شهرها نبود طرح مدون تفصیلی و جامع بوده و فرایند رسیدگی و تصویب طرح‌ها نیز به کُندی صورت می‌گیرد که باید مدت زمان تصویب کوتاه شود.

عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: محور شریانی زیادی از جمله "یاسوج- شیراز" و "یاسوج –اصفهان" از این استان می گذرد که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به طرح های انجام شده در حوزه راه در این استان افزود: در بخش راه های استان ۱۲۰۰میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران منعقد شده است.

فیلی با بیان اینکه در شرایط حاضر منابع محدود است اظهارکرد: با پیگیری نمایندگان۱۳۵۰ میلیارد تومان به 2000 طرح در دست اجرای در این استان اختصاص یافته که این نشان دهنده توجه دولت به بحث راه های استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: احداث راه در استان با توجه به توپوگرافی منطقه با مشکلات عدیده ای مواجه است اما از حیث جایگاه در ساخت پل ها و تونل سرمایه گذاری های زیادی انجام شده است.

فیلی تصریح کرد: اولویت این استان تکمیل محور های نیمه تمام در حال چهار خطه مانند "یاسوج-شیراز"، "یاسوج-اقلید" و "یاسوج –اصفهان" است.

در پایان این مراسم از زحمات سید عبدالمجید نژادصفوی، مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان تقدیر و پژمان نیک اقبالی بعنوان مدیرکل جدید استان کهکیلویه و بویراحمد معرفی شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات