نباید به بهانه راهسازی محیط زیست را تخریب کنیم

نباید به بهانه راهسازی محیط زیست را تخریب کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، مهدی عبوری  ششم مهر ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج یکی از وظایف ما شهرسازی و تهیه طرح های تفصیلی و جامع شهرهاست، افزود: شهرداران و مدیران حوزه شهرسازی باید بدانند طرح ها منطبق بر طرح جامع باشندو هر گنه تغییر و یا اصلاح اگر قرار است اتفاق بیفتد کمترین آسیب را حوزه های اقلیمی، پارک‌ها، اراضی با کاربری فضای سبز، زراعی و باغی و سرانه ها عمومی داشته باشند.

وی اظهارکرد: در جاهای دیگر این موارد را با درایت مدیرکل راه و شهرسازی کمک کنند رعایت شوند و تحولی در زندگی مردم و رونق شهر بوجود آورند.

معاون وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات و محدودیت ها در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰میلیارد تومان پروژه های عمرانی حوزه راه و شهرسازی در کهگیلویه و بویراحمد است.

عبوری تصریح کرد: در راستای اجرای پروژه ملی محور"دهدشت – پاتاوه" تاکنون بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: حوزه راه و شهرسازی حوزه ساخت و ساز است و نباید به بهانه احداث راه، اتوبان، آزاد راه، بزرگراه، تونل محیط زیست خود را تخریب کنیم. و باید توجه پیوست زیست محیطی طرح ها و پروژه های عمرانی شود و مدیران به مشاورانت ابلاغ کنند که بحث پیوست های زیست محیطی را جدی بگیرند.

معاون وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: خسارت های وارده در پی بارش های کم سابقه ابتدای امسال بعلت توجهی ما مدیران در پاکسازی رودخانه ها و دهانه پل ها بوده است که ان شاء الله قبل از رسیدنبارش ها در حوزه راه دار و راه و شهرسازی توجه ویژه داشته باشند تا شاهد مشکلات گذشته نباشیم.

عبوری با بیان اینکه باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی مشکلات و مسائل را رفع کنیم، عنوان کرد: پروژه های بزرگی در حوزه راه و شهرسازی در این استان در حال اجراست و باید در راستای اجرای پروژه ها تمام توان خود را به کار گیریم.

وی اظهارکرد: گستردگی حوزه وزارت راه و شهرسازی بر کسی پوشیده نیست و حجم عملیات و خدماتی که این وزارتخانه زیربنایی برای خدمت رسانی به مردم فهیم و شریف کشور در دست دارد نیز مشخص است.

معاون وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در این استان نیز پروژه های عمرانی مطلوبی در حوزه راه و شهرسازی در حال اجراست.

عبوری با بیان اینکه نقش این استان در تامین اعتبارات ملی بین ۱۷ تا ۲۵ درصد از تامین انرژی عظیم نفت و گاز است، گفت: افزایش چند صد درصدی اعتبارات در استان نشان از پیگیری درست و شناخت عمیق از مسائل و مشکلات استان توسط نمایندگان مردم استان در مجلس دارد.

وی افزود: این استان به واسطه  مواهب الهی و طبیعی، چهار فصل بودن، داشتن درصد زیادی از جنگلهای ایران و داشتن رودخانه های بسیار و پر آب بودن باید گردشگری را مبنای توسعه قرار دهد.

معاون وزارت راه و شهرسازی مهمترین مشکل امروز جوانان در این استان را بیکاری و مشکل اشتغال عنوان و تاکید کرد: باید ببینیم در برنامه و سند بالادستی یا برنامه توسعه ششم و چشم انداز ۱۴۰۴ در راستای توسعه استان چه چیزی تعریف شده است.

عبوری بیان کرد: همه اقدامات در احداث و ایجاد راه‌ها و شبکه های زیر ساخت در این استان باید در راستای سند توسعه و بر اساس چشم انداز توسعه گردشگری که محور، این استان است انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان استان تقاضا دارم که حتما برای مدیران در وزارت راه و شهرسازی که مستقر در استان هستند، انتظارات مشخص کنند زیرا تعیین و تبیین انتظارات از سوی مسئولان، می تواند یک کار برنامه محور را در راستای خدمت رسانی سریعتر به مردم به سرانجام برساند.

معاون وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: متاسفانه آمار بیکاری در این استان نزدیک به ۱۲ درصد است و اعتقاد من بر این است که اگر برنامه ریزی و انتظارات به درستی تبیین شود و توسعه این استان بر مبنای توسعه گردشگری شکل  بگیرد مردم دیگر دغدغه اشتغال نخواهند داشت.

عبوری اظهارکرد: هر چقدر هم که دستگاههای اداری و اجرایی جوانان را به کار گیرند و اگر همه دستگاهها هم بسیج شوند، نمی توانند درصدی از حجم زیاد بیکاری را کم کنند، اما می توانند با برنامه ریزی صحیح بر مبنای توسعه گردشگری در این استان این دغدغه را کاهش دهند.

وی بیان کرد: از نمایندگان مردم که به خوبی در مجلس فعالیت می کنند و فعالیت‌هایشان در مجلس اثر گذار است نیز تقاضا دارم که بخش توسعه گردشگری را در این استان جدی بگیرند و مدیران زیر محموعه راه و شهرسازی مکلف هستند تمام انتظارتی که در این بخش نوشته و ابلاغ می شوند را به صورت ۱۰۰ درصد انجام دهند

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات