معاون استاندار و مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان؛ لزوم توجه جدی به زیرساختهای خوزستان در حوزه ارتباطات/نقاط کور تلفن همراه در جاده  های خوزستان زیاد است

معاون استاندار و مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان؛ لزوم توجه جدی به زیرساختهای خوزستان در حوزه ارتباطات/نقاط کور تلفن همراه در جاده های خوزستان زیاد است

کیامرث حاجی زاده دوشنبه ۸ مهر در در جلسه توسعه کسب و کار فضاپایه و کاربردهای فناوری فضایی در استان که با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار خوزستان در سالن مدیریت بحران برگزار شد اظهار کرد :طی سه سال گذشته خوزستان در بحران مدیریت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به بحران بهمن ۹۵ که منجر به قطعی آب و برق در استان شد اشاره کرد و افزود :با بروز گرد وغبار و قطعی برق مشکلات زیادی به ویژه در حوزه ارتباطات استان به وجود آمد.

وی با بیان اینکه در این ۴۸ ساعت متوجه شدیم اگر فاجعه دیگری در استان رخ دهد تا چه حد آسیب پذیر هستیم تصریح کرد: خوزستان با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، بیش از ۷۰ درصد ذخایر انرژی کشور را دارد.

حاجی زاده اقلیم هوایی متنوع، شرایط جغرافیایی، وجود ۹ سد بزرگ، دسترسی به آب های آزاد، دارا بودن ۳۳ درصد ابهای جاری کشور و….. را از جمله ویژگی های استان برشمرد و گفت: خوزستان استانی دائم البحران است و بسیاری از بحران های کشور در این استان به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به خدمات دولت و وزیر ارتباطات در این حوزه در خوزستان اضافه کرد :این خدمات برای خوزستان کافی نیست و انتظار داریم مشکلات حوزه زیرساخت و ارتباطات استان برطرف شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانی استانداری خوزستان عنوان کرد :در جاده ها و حتی تنها آزاد راه استان هنوز نقاط کور وجود دارد و مناطق صعب العبور با مشکل آنتن دهی تلفن رو به رو هستند که انتظار داریم این مشکلات حل شوند.

وی به مشکل ارتباطات رادیویی در استان اشاره کرد و ادامه داد :در استان ارتباطات رادیویی وجود ندارد که این امر مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ در سفر قبلی وزیر دستور انجام این موضوع داده شد که متاسفانه تاکنون عملی نشده است.

وی به بالن های ماهواره ای که ارتباطات اینترنتی را فراهم می کند اشاره کرد و اذعان داشت: این بالن ها سال گذشته در اختیار زلزله زدگان سرپل ذهاب گذاشته شد که در سفر وزیر به استان مقرر شد برای خوزستان هم در نظر گرفته شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در پایان ابراز کرد: وقتی خوزستان مشکل داشته باشد به این معنا است که کل کشور مشکل دارد پس انتظار داریم این سفر برای استان پر برکت باشد و مشکلات ارتباطی حل شوند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات