پيشرفت 16.97 درصدي تونل‌هاي خط دو مترو اصفهان

پيشرفت 16.97 درصدي تونل‌هاي خط دو مترو اصفهان

مدير اجراي طرح خط دو قطار شهري اصفهان از پيشرفت 16.97 درصدي پروژه اجراي تونل‌هاي مكانيزه و سازه‌هاي جنبي خط دو مترو اصفهان خبرداد و گفت: برآورد هزينه پيش بيني شده براي اجراي تونل‌هاي مكانيزه و سازه‌هاي جنبي خط دو مترو حدود دو هزار ميليارد ريال بر اساس فهارس(فهرست بها) سال 95 است.

سيد محسن واعظي در گفت و گو با خبرنگار ايمنا اظهار كرد: اجراي تونل‌هاي مكانيزه و سازه‌هاي جنبي خط دو مترو اصفهان حد فاصل ايستگاه دارك تا ايستگاه امام علي(ع) از خردادماه 96 آغاز شده است.

وي افزود: متراژ پيش‌بيني شده براي هر تونل مكانيزه هفت هزار و 175 متر است كه 246 نفر شيفت كارگر، مهندس، ناظر و... به صورت روزانه در آن فعاليت مي كنند.

مدير اجراي طرح خط دو قطار شهري اصفهان تصريح كرد: برآورد هزينه پيش بيني شده براي اجراي تونل‌هاي مكانيزه و سازه‌هاي جنبي خط دو مترو حدود دو هزار ميليارد ريال بر اساس فهارس سال 95 است و جمع هزينه‌هاي پرداختي به پيمانكار پروژه (شامل صورت وضعيت و تعديل) تا شهريور 98 حدود 242  ميليارد ريال بوده است.

وي از پيشرفت 16.97 درصدي پروژه اجراي تونل‌هاي مكانيزه و سازه‌هاي جنبي خط دو مترو اصفهان خبرداد و گفت: اين خط شامل دو تونل با قطر داخلي شش متر و تماماً به صورت مكانيزه با دستگاه هاي TBM متعلق به كارفرما احداث خواهد شد.

واعظي با اشاره به ايستگاه مترو حرم زينبيه، تصريح كرد: عمليات اجرايي سازه نگهبان، خاكبرداري و سازه ايستگاه مترو حرم زينبيه خط دو مترو  واقع در خيابان آيت الله غفاري جنب حرم مطهر حضرت زينب (س) از بهمن ماه 95 در عمق 29 متري زمين آغاز شده و در حال حاضر 127 نفر- شيفت كارگر، مهندس، ناظر و...در اين پروژه مشغول فعاليت هستند.

وي با بيان اينكه برآورد هزينه پيش بيني شده براي كل پروژه حدود 527 ميليارد ريال بر اساس فهارس سال 95 است، اظهار كرد: جمع هزينه‌هاي پرداختي به پيمانكار پروژه (شامل صورت وضعيت و تعديل) تا شهريور 98 حدود 454 ميليارد ريال است.

مدير اجراي طرح خط دو قطار شهري اصفهان از پيشرفت 67.19 درصدي ايستگاه مترو حرم زينبيه خبرداد و گفت: اين ايستگاه در جوار حرم حضرت زينب (س) واقع در خيابان شهيد غفاري واقع شده و در جهت رفاه حال همشهريان و اعمال نشدن محدوديت هاي ترافيكي به صورت زير زميني و با روش شمع و ريب اجرا مي‌شود.

وي با اشاره به ايستگاه مترو عاشق اصفهاني، تصريح كرد: عمليات اجرايي سازه نگهبان، خاكبرداري و سازه اين ايستگاه در ميدان عاشق اصفهاني از خردادماه سال 96 در عمق 18 متري زمين آغاز شده و تاكنون 61.28 درصد پيشرفت داشته است.

واعظي با بيان اينكه در حال حاضر روزانه 125 نفر- شيفت كارگر، مهندس، ناظر و... در ايستگاه مترو عاشق اصفهاني فعاليت دارند، افزود: برآورد هزينه پيش بيني شده براي كل پروژه حدود 273 ميليارد ريال بر اساس فهارس سال 1395 است و جمع هزينه‌هاي پرداختي به پيمانكار پروژه (شامل صورت وضعيت و تعديل) تا شهريورماه سال جاري حدود 230 ميليارد ريال است.

وي خاطرنشان كرد: اين ايستگاه در محدوده چهارراه عاشق اصفهاني و پايين تر از زيرگذر عاشق اصفهاني اجرا مي‌شود كه روش اجراي پروژه به دليل كاهش زمان اعمال محدوديت هاي ترافيكي و در جهت رفاه حال همشهريان به صورت پوش و كند است.

مدير اجراي طرح خط دو قطار شهري اصفهان در خصوص ايستگاه  عمان ساماني واقع در خيابان لاله شمالي- رو به روي خيابان مهديه، گفت: عمليات اجرايي سازه نگهبان، خاكبرداري و سازه اين ايستگاه از ارديبهشت ماه 97 در عمق 29.30 متري از سطح زمين آغاز شده و روزانه 158 نفر- شيفت در آن مشغول فعاليت هستند.

وي با بيان اينكه برآورد هزينه پيش بيني شده براي كل پروژه حدود 585 ميليارد ريال بر اساس فهارس سال 96 است، ادامه داد: جمع هزينه‌هاي پرداختي به پيمانكار پروژه (شامل صورت وضعيت و تعديل) تا شهريورماه سال جاري حدود 270  ميليارد ريال است.

واعظي با اشاره به اطلاعات شاخص پروژه ايستگاه عمان ساماني اظهار كرد: سازه نگهبان اصلي با رمپ و تونل دسترسي به تراز بليط فروشي و با روش احداث شمع و ريب اجرا مي‌شود؛ همچنين بزرگترين سازه جانبي مربوط به دسترسي شرقي است كه به روش Top-Down (پوش و كند) اجرا مي‌شود.

مدير اجراي طرح خط دو قطار شهري اصفهان در خصوص ايستگاه لاله در شمال غربي پارك لاله، گفت: عمليات شفت پشتيباني خط دوم، عمليات اجرايي سازه نگهبان، خاكبرداري و سازه از دي‌ماه سال گذشته در عمق 24.85 متري سطح زمين آغاز شده و تاكنون 34.57 درصد پيشرفت داشته است.

وي برآورد هزينه پيش بيني شده براي كل پروژه را حدود 128 ميليارد ريال بر اساس فهارس سال 95 عنوان كرد و گفت: جمع هزينه‌هاي پرداختي به پيمانكار پروژه (شامل صورت وضعيت و تعديل) تا شهريورماه سال جاري حدود 41  ميليارد ريال است.

واعظي خاطرنشان كرد: به منظور افزايش راندمان حفاري تونل و جلوگيري از افزايش طول مسير پشتيباني از محل ايستگاه لاله به عنوان شفت پشتيباني تونل استفاده خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات