مصوبات یکصد و پنجمین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز

مصوبات یکصد و پنجمین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در ابتدای جلسه امروز چهارشنبه دهم مهرماه 98، «محمد علی راضی» معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز نیز، گزارشی از نحوه فعالیت این حوزه را ارائه کرد.

همچنین طرح دوفوریتی تغییر ساعت جلسات صحن علنی شورا، باتوجه به تغییر ساعت رسمی کشور در نیمه دوم سال و همزمان شدن این جلسات با اذان مغرب در دستور کار قرار گرفت. با تصویب این طرح مقرر شد جلسه‌های رسمی صحن علنی شورا در نیمه دوم سال در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۷ و در نیمه اول سال از ساعت ۱۵الی ۱۸ تشکیل شود.

در این جلسه، جمعی از اعضای شورا، با توجه به اهمیت ایجاد شهر هوشمند و گسترش خدمات شهرداری الکترونیک به شهروندان و لزوم برنامه ریزی، سیاستگذاری و نظارت دقیق و تخصصی در این خصوص طرح دو فوریتی تشکیل کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات را در صحن علنی شورا ارائه کردند.

با تصویب این طرح و با توجه به اجرای تبصره ذیل ماده ۳دستورالعمل شرح وظایف، ترکیب، تعداد و چگونگی اداره کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر، شهرستان، استان و عالی استانها مصوب شورای عالی استانها، کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات در شورای اسلامی شهر شیراز تشکیل می‌شود.
بنا بر این مصوبه، این کمیسیون موظف است در مدت یک هفته و در نخستین جلسه نسبت به تهیه شرح وظایف کمیسیون اقدام و به منظور تصویب صحن شورا به هیات رییسه ارائه کند و شرح وظایف کمیسیون حقوق شهروندی در سایر کمیسیون‌های شورا ادغام می‌شود.
گفتنی‌ست «احمد تنوری»، «سعید نظری»، «نواب قائدی»، «لیلا دودمان» و «ابراهیم صبوری» به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.

در صحن علنی شورا، طرح دوفوریتی اعزام «لیلا دودمان» عضو شورای اسلامی شهر شیراز برای حضور در نشست بین‌المللی شهر دوستدار کودک در اکتبر ۲۰۱۹ کشور المان نیز تصویب شد. با تصویب این طرح کلیه هزینه‌های سفر شامل (بلیط، ویزا، اقامت، ایاب و ذهاب) برعهده وی می باشد.

با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همچنین طرح یک فوریتی بازنگری در شیوه ابیاری باغ‌ها و اولویت قراردادن باغ‌های محدوده شهر را برای بررسی بیشتر به کمیسیون معماری و شهرسازی شورا ارجاع شد.

لایحه شهرداری شیراز مبنی بر بررسی ایین‌نامه ساماندهی دکل‌ها،انتن‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی در شهر شیراز در دستور کار صحن علنی شورا قرار گرفت. این لایحه با ۱۵ماده و ۲۰ تبصره با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همراه شد.

در این جلسه همچنین با لایحه یک فوریتی مبنی بر عضویت «اسماعیل صالحی » معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در کمیسیون ماده ۱۴ ایین‌نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به سایرکلان شهرها و مراکز استانها به جایگزینی «حسین ارگیو» موافقت شد.

با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز «سید احمدرضا دستغیب» و «لیلا دودمان» از عضویت در کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز انصراف دادند.

انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات