قطع درختان در پروژه های عمرانی

قطع درختان در پروژه های عمرانی

www.BanaNews.irسخنگوی شورای شهر تهران درباره موضوع قطع مکرر درخت طی روزهای اخیر در مناطق ۱و ۲و ۵ گفت: شهرداری تهران از قطع این درختان اطلاعی نداشته و مالک در عرض چند دقیقه با نیرویی که داشته درخت‌ها را قطع کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو دانشجو بعد از پایان سیصد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان اینکه شورا در حوزه گسترش فضای سبز حساسیت بالایی دارد، تصریح کرد: طی چند ماه گذشته هزاران اصله درخت در بوستان ولایت کاشته شده یا از نقاط دیگر به این بوستان جابه‌جا شده اما نکته‌ای که قابل توجه محسوب می‌شود این است که تهران شهر بزرگی است و اگر ادعا کنیم روزی در تهران تخلف صفر خواهد شد باید معلوم شود که این ادعا چطور

عملی می‌شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای اقتصاد، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر شهرداری اجازه قطع درخت را در سیکل غیرقانونی داده باشد، شورای شهر به این موضوع ورود پیدا می‌کند؛ اما همان‌طور که گفته شده شهرداری تهران از قطع این درختان اطلاعی نداشته است.

وی افزود: این‌طور نیست که اگر قطع درخت در املاک خصوصی تهران انجام شود مالک مسوولیتی در برابر آن نخواهد داشت؛ چرا که حذف هر درخت علاوه بر اینکه جریمه مالک را در پی دارد، وی را به کاشت دو برابر محیط‌ بن درخت وادار خواهد کرد.

دانشجو تصریح کرد: هیچ عقل سلیمی حکم نمی‌کند که اگر درخت حذف شود مالک از ملک خود بهتر منتفع می‌شود؛ ولی برخی آدم‌های کج سلیقه این کار را انجام می‌دهند. تخلف در سایر حوزه‌ها نیز زیاد است؛ ولی آنچه مهم به شمار می‌آید این است که مسوولان باید با جدیت نسبت به اجرایی شدن مقررات اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع با حساسیت در شهرداری تهران در حال پیگیری است، گفت: ممکن است درخت‌هایی در پروژه‌های عمرانی جابه‌جا شود؛ ولی اگر امکان جابه‌جایی نباشد و قطع آنها ضروری محسوب شود شهرداری موظف به کاشت دو برابر محیط‌ بن آن درخت می‌شود.

 

 

    نظرات