اضافه‌شدن چهار خودروی آتش‌نشانی به ناوگان آتش‌نشانی کرمان

اضافه‌شدن چهار خودروی آتش‌نشانی به ناوگان آتش‌نشانی کرمان

ساخت و بازسازی دو ایستگاه آتش‌نشانی در کرمان

معاون خدمات شهری شهردار کرمان، از ساخت ایستگاه جدید آتش نشانی در شهرک مطهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، مهدی نیکویی به قدمت بالای ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی در میدان شهدای انتظامی (قرنی) اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که ایستگاه شماره یک در میدان شهدای نیروی انتظامی (قرنی)، استحکام لازم را ندارد؛ بنابراین، یک قطعه‌زمین در خیابان امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده که به‌زودی کار ساخت آن توسط معاونت حمل ‌و ‌نقل و امور زیربنایی آغاز خواهد شد تا پس از ساخت، مرکز شماره یک، به ساختمان جدید منتقل شود.

وی افزود: هم‌چنین با توجه به این‌که ساختمان آتش‌نشانی در جاده تهران، قدیمی است و نیاز به بازسازی دارد، کار بازسازی این ساختمان با کمک این معاونت و شهردار منطقه، در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ساختمان‌های زیاد مسکن‌ مهر و ساختمان‌های چندطبقه در شهرک شهید مطهری، در حال پیگیری هستیم تا قطعه‌زمینی برای ساخت ایستگاه آتش‌نشانی در این شهرک، از اداره‌ کل راه و شهرسازی تحویل بگیریم و نسبت به ساخت ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک مطهری اقدام کنیم.

وی به وجود 10 ایستگاه آتش‌نشانی فعال در شهر کرمان اشاره کرد و با بیان این‌که به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت، باید یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد، گفت: اگر جمعیت رسمی شهر کرمان را در نظر بگیریم، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در این شهر به حد استاندارد رسیده، اما اگر بخواهیم جمعیت غیررسمی شهر کرمان را در نظر بگیریم، به دو ایستگاه آتش‌نشانی دیگر نیاز داریم.

نیکویی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان نیازمند خورو و تجهیزات آتش‌نشانی بیشتر است، گفت: خوشبختانه با حمایت شهردار محترم به‌زودی چهار خودروی اطفای حریق به ناوگان آتش‌نشانی کرمان اضافه می‌شود که با توجه به بالا بودن آمار حوادث، اضافه‌شدن این چهار خودرو می‌تواند کمک بسیاری  به مجموعه کند.

وی افزود: یکی از  خودروها نیز برای مقابله با بحران‌ها و حوادث شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، به تجهیزات CBRN مجهز شده است که برای اولین بار در کرمان وارد مجموعه آتش نشانی کرمان می شود و هیچ‌کدام از آتش‌نشانی‌های استان این خودرو را ندارند.

معاون خدمات شهری ادامه داد: با مساعدت شهردار محترم تجهیزات انفرادی و امداد و نجات نیز خریداری شده که به‌زودی به مجموعه اضافه می شود.

نجمه ابراهیمی نژاد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات