طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند نیازهای آبی این شهر را برطرف...

وزیر نیرو گفت: طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند، تا سال ۱۴۰۵ نیازهای آبی این شهر را تامین می‌کند.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ، "رضا اردکانیان" در حاشیه مراسم افتتاح طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، افزود: امیدواریم طرح دوم ما که عملیات اجرایی آن در مرداد ماه آغاز شد و اکنون حدود ۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، حداکثر اوایل سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسد و آب بیشتری را به منظور تامین آب شرب مردم از دشت مختاران به بیرجند انتقال دهد .

وزیر نیرو با اشاره به طرح سازگاری با کم‌آبی به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌ها در استان خراسان جنوبی گفت: طرح سازگاری با کم‌آبی استان با تلاش همه مسئولان، دستگاه‌های اجرایی، نظارت استاندار و حمایت افکار عمومی در کارگروه ملی تهیه و تصویب شده و اکنون یک نقشه راه روشنی برای طرح‌های توسعه‌ای در استان وجود دارد .

وی با بیان اینکه حفظ حیات مسکون و امنیت خاطر هموطنان و ساکنان استان‌های مرزی در اولویت است، گفت: سعی خواهیم کرد طرح‌های تامین آب را به منظور جوابگویی در گام اول به بخش آب شرب و بعد از آن بخش صنعت و معدن استان با سرعت بیشتری اجرا کنیم .

اردکانیان افزود: در بخش کشاورزی نیز مطابق با طرح سازگاری با کم‌آبی، از این پس بیشتر تمرکز به سمت کشت‌های کم آب‌بر و گلخانه‌ای است که هم در جهت اشتغال تولید نقش بسزایی دارد و هم به لحاظ محصولات، مقتضی شرایط آب و هوایی است .

وزیر نیرو تصریح کرد: امروز پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و سازمان اداری و استخدامی کشور برای انتقال وظایف، ماموریت‌ها و فعالیت‌ شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی به شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و تشکیل یک شرکت تحت عنوان شرکت آب و فاضلاب استان در تمامی استان‌های کشور به تایید و امضای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی اداری رسید .

اردکانیان ادامه داد: سعی خواهیم کرد در روزهای پیش‌رو مراحل عملی این کار را هرچه سریع‌تر به انجام برسانیم و در آینده بسیار نزدیک در سال جاری شرکت‌های آب و فاضلاب استان شکل بگیرد که هدف اصلی آن چابک‌تر شدن ساختار اداری، فنی و مالی موجود است .

وی خاطرنشان کرد: در تغییرات ساختاری جدید، طبیعتاً توجه بیشتری به طرح‌ها به‌ویژه در بخش روستایی خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات